no_cache تولید و پرورش جلبک کشت – فروش و اطلاعات | مديريت موفقيت

تولید و پرورش جلبک کشت – فروش و اطلاعات

جلبک تولید پرورش فروش اطلاعات کشت جلبک ایران

راهنما 09903337056

جلبک گیاهی  است که 100 ها شغل را به وجود می آورد . جلبک یکی از بهترین محصولات برای کسب درآمد می باشد ، گیاهی با خواص و کاربردهای فراوانی که هر روز به کاربردهای آن افزوده می شود . اگر شما در این زمینه فعالیت کنید ، می توانید روز به روز کسب و کارتان را گسترش و به درآمد بیشتری برسید .

جلبک علاه بر کاربرد های فروانش و ایجاد درآمد بالا ، سرمایه ی بسیار کمی برای پرورش آن نیاز است . امروزه جلبک بازاری بسیار گرم و مشتریان زیادی دارد . ریسک فعالیت در پرورش جلبک صفر می باشد شما بدون هیچ سختی و دغدغه ای می توانید این کار را راه اندازی کنید .

کشورهایی مثل چین ، مالزی ، کره ی جنوبی ، اندونزی و هند حدود صدو پنجاه هزار تن از این محصول را تولید ، مصرف و بخشی از آن را صادر می کنند . در حال حاظر که در دوره ی تحریم می گذرانیم و با سختی های واردات دست و پنجه نرم می کنیم زمان بسیار مناسبی برای پرورش و استخراج آگار از جلبک می باشد . در 18 ماه گذشته نیاز بازار ایران 33 تن جلبک حدود 78.200.000.000 میلیار تومان ، تنها از آگار استخراج شده از جلبک بوده است .

بازار فروش و بازار هدف پرورش جلبک بسیار وسیع و پیشرفت در این کار بی نهایت است . درآمد شما نه تنها هیچ وقت کاهش نمی یابد و برای فروش آنها هیج نگرانی ندارید ، بلکه این شغل روز به روز در حال وسعت است . در واقع جایگاه محکمی در بازار و صنایع مختلف دارد ، در زیر برخی از کاربردهای آن را در صنایع مختلف آورده ام .

کاربردهای جلبک:

از جمله کاربردهای جلبک در صنایع مواد غذایی و شیرینی سازی به عنوان تولید کنسروهای ضد یبوست ، کیک ، ماکارانی ، ماست و شیر ، کش قرص ، تصفیه آب ، تامین علوفه و مکمل غذایی دام ، در کشاورزی به عنوان کود ، چرم سازی و نساجی و پزشکی برای ساخت پروتز دندان و..... را می توان نام برد .

برای شروع چه کار کنیم؟

برای شروع تولید جلبک به 10 میلیون تومان سرمایه اولیه و می توان در هر مکان غیر قابل استفاده ای ، شروع کنید . درآمد ماهانه تولید جلبک ، برای شروع با 10 میلیون سرمایه ، یک و نیم میلیون تا سه میلیون تومان در ماه می باشد . فضای مورد نیاز برای راه اندازی پرورش جلبک تنها 20 الی 30 متر کافی است . برای این کار به تعدادی وان نیاز دارید و مقداری مواد شیمیایی به عنوان مواد غذایی جلبک ها .

به دو صورت می توان جلبک را فروخت :

  1. به صورت خام
  2. به صورت فرآوری شده. که در ایران به صورت فرآوری آن بسیار اندک است و نیاز بازار فراوان . در حالی که جلبک فرآوری شده مورد نیاز ، هر ساله حدود 700 میلیون دلار ، از کشورهای دیگر وارد می شود . همچنین ایران در تحریم است در صورتی که خود می تواند صادر کننده باشد و شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برای این کار دارد که شما می توانید با فرآوری جلبک ، نه تنها نیاز کل کشور بلکه آن را به کشورهای دیگر صادر کنید .

همچنین جلبها را می توان هم به صورت فیزیکی و هم شیمیایی استخراج کرد.

  • استخراج فیزیکی : قرار دادن جلبک تحت فشار برای گرفتن روغن جلبک
  • استخراج شیمیایی : استفاده از حلال های شیمیایی برای گرفتن روغن جلبک

برای صدور جواز به کجا مراجعه کنیم؟

برای صدور و دریافت جواز به بخش شیلات و امور آبزیان مراجعه کنید .

 محیط و شرایط پرورش جلبک:

جلبک ها در محیط های سطحی و جایی که نور خورشید وجود دارد رشد می کنند . که در آبهای سرد ، معتدل برداشت می شوند . جلبک در محیط طبیعی مثل دریا و مزارع برنج که مکان بسیار مناسبی برای رشد جلبک ها هستند و علاوه بر محیط های طبیعی شما می توانید در استخر های خاکی پرورش دهید . حتی یکی از شهروندان کره ای نایلون هایی را به طناب رخت خانه اش آویزان کرده و با ریختن آب دریا در آنها جلبک اسپیرونا پرورش داده و کیلیویی صد دلار به سازمان جهانی می فروشد . تنها از طناب خانه اش ماهانه 5 الی 6 هزار دلار درآمد ایجاد می کند .

این تنها یک مثالی برای باز شدن ذهن از خلاقیت این خانواده بود . شما هم می توانید استخرها و یا وان های کوچکی را به عنوان پرورش جلبک با تامین شرایط رشد جلبک فرآهم کنید . مزیت استخرهای خاکی برای پرورش جلبک در سهولت آبگیری ، تعویض آب ، کنترل فاکتورهای فیزیولوژی ، مصرف کمتر کودهای شیمیایی ، همچنین استفاده بهینه از وسایل و ابزار های مورد نیاز می باشد .

برای پرورش جلبک به چه وسایلی نیاز داریم:

اکسیژن متر ، شوری سنج ، متر ph ، ترازو با دقت یک گرم ، دما سنج ، جمع آوری جلبک استوک از دریا آب استخر ها هر 3 روز یک بار نیاز به تعویض دارد و چند گرمی ، بسته به این که استخر چه اندازه باشد ، هر هفته ، چند گرمی نیاز به کود دهی دارد و هر هفته یک بار باید از نظر زمان زیست سنجی فاکتورهای فیزیک و شیمیایی از قبیل دمای آب ، شوری آب و اکسیژن اندازه گیری شود .

شما می توانید تولید و پرورش جلبک را گسترش و آن را به یک مزرعه ی شش هکتاری و یک کارخانه ی تولید جلبک تبدیل کرده و درآمد سالانه 700 میلیون دلاری را از آن خود کنید.به تازگی در هرمزگان تولید و پرورش جلبک و تامین آن به صورت جلبک خشک تاسیس شد .

برای گسترش تولید و پرورش جلبک البته اگر بطور گسترده و وسیع باشد به تخصص و داشتن علم دریایی نیاز است . ( برای پرورش در زمینی چند هکتاری )

به کارآفرینان عزیزی که در سطح کوچک تا متوسط حرفه کشت و پرورش جلبک اسپیرولینا را در نظر دارند توصیه میشود ابتدا با سطح کوچک آغاز نمایند تا پس از مدتی که به رموز اطلاعات کار آشنا شدند سپس آن را گسترش د هند و بدین ترتیب این کار فوق العاده رو برشد را پیشه  کرده و در آینده نزدیک از پیشگامان این کار فراگیر باشند .

خرید کتابچه راهنمای کاربردی پروش و تولید جلبک در محیط و سطح کوچک به لینک مراجعه نمایید .