no_cache کارآفرینی جزوه اول تکنیک های لول یک کارآفرین | مديريت موفقيت

کارآفرینی جزوه اول تکنیک های لول یک کارآفرین

کارآفرینی تکنیکها نگرش ثروت ساز کتاب جزوه اول کارآفرین

کد محصول x533

راهنما 09903337056

 جزوه اول تکنیکهای کارآفرین شامل توضیح و ارائه نمونه تمرین برای تکنیکها و نیز دیدگاه های کارآفرینی نتیجه تحقیق و مطالعه در کسب و کار و زندگی صد ها کار آفرین موفق و ثروتمند میباشد . نمونه هایی مانند:

  • شروع آسان و آپدیت و یا پیشرفت تدریجی
  • ریسک پذیری معقول
  • یک کلام نباشید کمی تخفیف دهید
  • گاهی قبول شکست و انتخاب گزینه ای آسان تر
  • از قهرمان بودن و سوپرمن بودن بپرهیزید
  • لب مرز اخلاقیات شناور ، در برخی اخلاقیات خوب ، زیاده روی نکنید!
  • به عنوان یک کارآفرین و نه به عنوان یک مدیر ، کارمندان خود را دوست بدارید و به آنان بسیار احترام بگذارید
  • برخی ضد و نقیض ها را در ذهن تقریبا همزمان داشته باشید

از ساده ترین ولی حساس ترین تکنیک های کارآفرین موفق تحمل ابهام میباشد . خیلی از انسانهای دقیق و با پشت کار درست در پشت این دیوار و سد به شکست میرسند ، چون تحمل ابهام را ندارند پس بسرعت در هم میشکنند . هنگامی یک فرد صاحب کسب و کار و یا حتی محقق پروژه علمی به نکته مبهمی در آینده میرسد که تصمیم گیری در مورد آن از عهده وی خارج میباشد تناسب هورمونها و شیمیایی ذهن و بدن وی بشدت بهم میریزد و خواب و خوراک و در نتیجه تحمل و نیز نحوه ارتباط با دیگران در وی بشدت کاهش میابد و در نتیجه در راهی که میرود بار دیگر سقوط میکند .

اما یک فرد کارآفرین در این گونه موارد ذهنش طور دیگری عمل میکند و یک بار دیگر او را نجات میدهد و گامی دیگر در راه ثروت و خوشبختی بر میدارد . اکنون برای تمرینات تحمل ابهام این تمرین ها را انجام دهید و خود نیز اگر میتوانید تمریناتی ابداع کنید ، ببینید این بار در مقابل غول ابهام به سادگی باران و باد عبور خواهید کرد ..

1- مثلا بدون محاسبه بگویید عدد سه ضرب در 1345 چند میشود ؟ اکنون به جای آنکه به خود عصبانیت و یا استرس راه دهید بسادگی حس کنید حتما یک عدد زیبا و دوست داشتنی میشود !  توجه کنید تکنیک تحمل ابهام در مواردی است که از عهده فرد خارج است مثلا نتیجه عمل بیمارستان یکی از آشنایان ، و یا پاسخ دادگاه و یا فلان دایره در مورد اشکالات شرکت و غیره .. صد البته ابتدا کارهای که میتوانیم در راه حل مشکل انجام میدهیم و در نهایت هنگامی که تحمل ابهام آینده برای ما دشوار میگردد از تکنیکهای تحمل ابهام استفاده میکنیم ..

بهتر است بگردید و در نوجوانی خود هنگامی که مبهمی در آینده داشتید را بیابید ، اکثرا با ذوق خاصی به آینده و مشکلات آن نگاه میکردیم . شاید جای آن مشکل را با شیرینی ستاره ها در ذهن پر میکردیم و به نوعی خوش باوری و امید را با خود همراه میکردیم ..

 

تکنیک دیگری که بسیار از کارآفرینان ، اگر نه همه آنها ، استفاده میکنند use second best میباشد . این بدان معنی است که در حد امکان از ممتاز دوم استفاده کنید . البته باید کمی توضیح دهم تا روشن گردد . فرض میکنیم شما میخواهید شغلی انتخاب کنید و در میان انتخاب خوانندگی و یا آهنگ سازی مانده اید که کدام را انتخاب کنید . این تکنیک میگوید از آنجا که شغل خوانندگی متغاضی بسیار دارد بهتر است آهنگسازی را که متغاض کمتری دارد و چندان شلوغ نیست را انتخاب کنیم . البته بواقع حتی شغل های کم درخواست ولی با درآمد بیشتر هم ارجحیت دارند ..

مثال دیگر اگر میخواهید یک ماشین صفر بخرید و ماشین دیگری پایین تر از صفر دیده اید و مطمئن هستید که سالم است اما کمی کار کرده و قیمت آن از صفر خیلی پایین تر است ، در اینجا نیز ماشین کار کرده دوم را میخریم ..

مثالها جدا متنوع میباشند و بسته به کار و موقعیت شما متفاوت هستند ، مثالی دیگر اگر خواستید مثلا قهرمان یک رشته را استخدام کنید بهتر است از نفر اول بگذرید ، حتی دوم و سوم . بواقع در مقیاس وسیع نفر چهارم هم که مدالی نگرفته میتواند از لحاط آموزش و یا تولید به شما کمک کند و آنهم با هزینه این بسیار پایین تر ..

خلاصه یکی از تکنیک های برتر کارآفرینی انتخاب ممتاز دوم میباشد ، چون ممتاز اول معمولا بسیار گرانتر تمام میشود ولی ممتاز دوم با هزینه خیلی پایین تر و تقریبا با همان کارآیی حاصل میگردد .

 

براي اكنون مطلبي يافت نشد