no_cache پرورش اسپیرولینا روش ها و محیط کشت | مديريت موفقيت

پرورش اسپیرولینا روش ها و محیط کشت

پرورش اسپیرولینا کشت نور دما غذا

راهنما 09903337056

برای پرورش اسپیرولینا لزوما نیاز به تجهیزات و مکان خاصی نیست ، امروزه در هنگ کنگ پشت بامها را اجاره میکنند تا در آن این کار را انجام دهند . در داخل اتاق ، حیاط منزل ، زیرزمین خانه و خلاصه در هر کجا میتوانید کشت اسپیرولینا را شروع و پیگیری کنید . اکنون چون هنوز باصطلاح دست زیاد نشده بهترین فرصت شروع این کار سراسر سود برای هم سلامتی خود و خانواده و نیز از لحاظ مالی میتوانید رفته رفته آن را گسترش دهید .

برای تکثیر اسپیرولینا نیاز به برخی اطلاعات و لوازم دارید ، ابتدا باید شرایط رشد و تکثیر جلکب اسپیرولینا را فرا بگیرید و پس از آنکه با نکات و روند کار آشنا شدید آنگاه باید مقداری اسپیرولینای زنده بعنوان ذخیره یا باصطلاح استارتر و بذر تهیه کرده و عملا دست به کار پروش جلبک اسپیرولینا بشوید .

شرایط بسیار مهم محیطی برای جلکهای اسپیرولینا :

  1. غذای مورد استفاده که عموما و مطمئن ترین غذای آنها میلیاردها سال است همین مواد شیمیایی موجود در دل طبیعت بوده است
  2. نور خورشید و حتی نور لامپ های فلورسنت
  3. دمای مناسب برای رشد و تکثیر آنها

در مطالب گوناگون پایین همین صفحه با نکات و ترفند های ضروری پرورش اسپیرولینا آشنا میگردید ، در ضمن میتوانید جزوه آموزشی گام به گام جلبک اسپیرولینا در محیط خانگی را نیز هم اکنون خرید و دانلود نمایید ، این یک جزوه کامل و خلاصه شده نکات کاربردی میباشد . پروش این جلبک باصطلاح سبز فیروزه ای چه در حجم وسیع و داخل کارگاه و مزارع و چه در سطوح کوچک داخل منزل شما انجام گیرد از یک سری اصول پیروی مینماید که سعی میشود در مطالب این بخش سایت مدیریت آسان کسب کار برای شما عزیزان ارائه گردد .

آب مصرفی برای پرورش جلبک اسپیرولینا

بطور خیلی ساده آب که برای کشت اسپیرولینا استفاده میکنید خوب است مانند آب خوردن سالم باشد ، آب معمولی لوله کشی شهر بسیار مناسب میباشد با این نکته که کلر موجود در آب باید جداسازی و فیلتر گردد چون عموما آب لوله کشی شهرها بخاطر ایمنی کلر زده میشود . ساده ترین کاری که میتوانید در این زمینه انجام دهید این است که آب مورد نیاز را برای حدود یک  هفته در محیطی بگذارید و گاهی آب را بهم بزنید و بگردانید تا کلر آن تبخیر گردد . برای گردش آب و بهم خوردن آن گذشته از  بصورت دستی ، میتوانید از یک پمپ آکواریوم ساده نیز استفاده کنید .

   

روش تولیداسپیرولینا آب بدون کلر

روش تولیداسپیرولینا نیاز به آب مورد استفاده میباشد ، ساده ترین و بهترین همان آب لوله کشی شهرهاست که فقط کلر آن باید تصویه شود .. .. هنگام تدارک تولید اسپیرولینا چه در محیط خانگی و چه بصورت تجاری و صنعتی نکته مهم در روش تولیداسپیرولینا آب مصرفی میباشد ، یکی از بهترین موارد میتواند همین آب مصرفی لوله کشی شهرها ...ادامه مطلب

ست که فقط کلر آن باید تصویه شود .. .. هنگام تدارک تولید اسپیرولینا چه در محیط خانگی و چه بصورت تجاری و صنعتی نکته مهم در روش تولیداسپیرولینا آب مصرفی میباشد ، یکی از بهترین موارد میتواند همین آب مصرفی

تکثیر اسپیرولینا محیط شرایط اولیه

کشت اسپیرولینا میتواند در چند مرحله انجام گیرد .. مرحله ابتدایی شما محمولیه کم حجم اولیه را با مراقبت ثکیر میکنید تا بیشتر گردد سپس به آکواریوم یا استخر اضافه میکنید .. .. کشت اسپیرولینا کار آسانی است لیکن نیاز به دانستن نکات ساده علمی مرتبط و نیز کمی تجربه دارد ، کشت اولیه اسپیرولینا و استفاده از ذخیره در ...ادامه مطلب

واقع مرحله اول تولید و پرورش جلبک اسپیرولینا میباشد . یعنی شما برای آنکه در آکواریوم داخل منزل و یا یک استخر کوچک پرورش و کشت را شروع کنید معمولا حجم خیلی کمی توسط پست ممکن است برای شما ارسال شده باشد و این حجم خیلی کم در آکوریوم دوام نمی آورد چون  نسبت اسپیرولینا در آن خیلی رقیق میشود . برای آنکه ذخیره و اسپیرولینای زنده که برای شما ارسال شده بتواند در محیط بزرگتر مانند آکواریوم دوام بیاورد باید ابتدا آن را در یک محیط خیلی کوچکتر مانند بطری های معمولی آب و شربت و غیره تحت نظارت مخصوص پرورش دهید تا همراه با تکثیر و زیاد شدن غلظت آن نیز بیشتر گردد و از سبز کم رنگ به سبز تیره پررنگ مبدل شوند ، به این مرحله از کشت اسپیرولینا کشت اولیه نیز میگویند . بمنظور خرید جزوه کامل و خلاصه کاربردی پرورش اسپیرولینا در محیط خانگی لطفا بر روی لینک کلیک نموده تا به صفحه مورد نظر بروید . هنگامی که اسپیرولینا برای شما ارسال میشود و به دست شما میرسد بسیار حساس و آسیب پذیز است ، بخاطر تکان های شدید ، تغییرات دما در محیط ، و نیز نور و حتی شرایط نامطلوب غذا . پس باید با تجربه تر به بازیافت و تکثیر آنها بپردازید . ابتدا آب بدون کلر همراه با غذای استارتر اسپیرولینا را برای مثال داخل یک بطری تمیز میریزید ، میتوانید یک چهارم شیشه را پر کنید یعنی تقریبا 50 سی سی . توجه داشته باشید دمای محلول درون بطری بین محدوده 16 الی 29 درجه سانتیگراد باشد و نور بتقریب یک چهارم نور معمولی روز در محیطی که بطری را قرار میدهید باشد . سپس اسپیرولینای نمونه یا ذخیره را به این بطری اضافه نمایید ، البته میدانید بطور معمول اسپیرولینا سالم نور و دمای بیشتر نیاز دارد . اکنون درب بطری را با یک پنبه نرم تقریبا کیپ کنید که هم آلودگی به بطری وارد نشود و هم آنقدر نرم باشد که هوا از خارج به داخل بطری بتواند رفت و آمد کند . روزانه چند بار شیشه را آرام آرام تکان دهید و بچرخانید تا هم اسپیرولینا ها دور هم گلوله نشوند و هم غذا و دی اکسید کربن در همه جای محلول بطور یکنواخت پراکنده گردند . بدین ترتیب رفته رفته میتوانید حجم محلول را افزایش دهید تا آنقدر باشد که بتوانید به یک آکواریوم معمولی آن را انتقال دهید ، حدود یک لیتر از محلول اسپیرولینا برای کشت اسپیرولینا یعنی در واقع مرحله دوم داخل آکواریوم مناسب میباشد .

نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا PH بالا

نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا بطوری که در آن شرایط هیچ آلودگی و میکروبی دوام نمی آورد .. ph بالای 10 که اسپیرولینا بخوبی در آن زنده میماند .. .. از آنجا که احتمالا با خود اسپیرولینا آشنایی دارید به توضیح نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا میپردازیم ، این جلبک سبز آبی فیروزه ای میلیونها بلکه میلیاردها سال است که بر روی زمین ...ادامه مطلب

بطور طبیعی پرورش یافته است . البته در  مجموع جلبکها در شرایط کاملا متفاوت از برفهای آنترکتیکا تا روی اقیانوسها و حتی در کویر ها نیز خود را تطبیق داده اند و قالبیت سازگاری با محیط و رشد و تکثیر یافته اند . اما خانواده اسپیرولینا موفق شده خود را طی شرایطی خاص وفق دهد که تقریبا هیچ جاندار دیگری نمیتواند در آن شرایط دوام بیاورد ، جتی به جرات میتوان گفت درصد بالایی از سایر جلبکها نیز در شرایط استثنایی نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا از بین میروند و این از پرطرفدارترین خصیصه های این جلبک شده است چرا که با این خاصیت که برایتان توضیح میدهم تقریبا تمام آلودگی ها از محیط پرورش اسپیرولینا بسادگی جذف میشوند . این خاصیت گرانبها در خانواده اسپیرولینا در واقع خاصیت PH بسیار بالایی است که این جلبک بسادگی در آن دوام می آورد ، هنگام شروع کشت معمولا PH به حدود 8.5 میرسد و رفته رفته بالا میرود تا از محدوده 10 نیز عبور میکند ، یعنی زمان برداشت محصول میتوان PH را بین  و کمتر از 11 نگه داشت و این بدین معنی است که تمام آلودگی ها و میروبها در آن محیط نابود میشوند ! برای اینکه بطور کمکی PH محلول را در زمان برداشت افزایش دهیم میتوانیم از Sodium BiCarbonate که همان جوش شیرین است استفاده کنیم . برای خرید جزوه کامل و خلاصه کاربردی پرورش اسپیرولینا در محیط خانگی میتوانید از لینک مورد نظر استفاده نمایید ، در این جزوه بصروت بسیار ساده و کاربردی نکات ضروری نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا و نیز نور و دما و غذای اسپیرولینا توضیح داده شده است .