no_cache خودت باش و به خدا توکل کن جای خودت را پیدا کن | مديريت موفقيت

خودت باش و به خدا توکل کن جای خودت را پیدا کن

راهنما 09903337056

گاهی بگذار خدا بجایت فکر کند و به او توکل کن

تمام ذهن و اراده و باورم بر آن بود که میتوانیم کاملا بر زندگی تسلط داشته باشیم ، فقط کافیست درست برنامه ریزی و مدیریت کنیم . با دیدن این ویدئو دریچه ای نو برویم گشوده شد و برخی خطوط کمرنگ تازه پررنگ و معنی دار شدند . سالهای دور موسیقی را بصورت حرفه ای پیگیری میکردم ، آهنگسازی ، نت و سلفژ ، خوانندگی ، ردیفهای سنتی ، میکس و مسترینگ بصورت حرفه ای ، انواع صدا سازی از اساتید سرتاسر دنیا و غیره .. با دیدن این ویدئو مبهوت شدم ! مگر میشود ؟ آخر چطور ؟ با هیچ فرمول و اعداد و تجربه ای جور نبود ..

من اصلا اهل لایک کردن و ای حرفا نیستم ولی وقتی این کار رو دیدم اصلا نمیشد لایک نکنی ! فاطمه غرار دختر کوچکی که میگویند با صدای خدا آواز میخواند ، البته این لقب احتمالا الهام گرفته شده از فیلم رنگ خدا میتونه باشده ، ولی بقول رضا شیری که میگه اگه خدا یه روز بخواد با من حرف بزنه میدونم با همچین صدایی باهام صحبت میکنه .

وب سایت مدیریت آسان موفقیت رو بخاطر تمام مردم پاک و پرتلاشی که گاهی با تمام سعی به خواسته ها و رویاها شون نمیرسن راه اندازی کردیم تا با کمک تکنیک ها و مدیریت های ساده بتوان از اشتباهات تکراری جلوگیری کرد و بقول معروف موفقیت رو در آغوش کشید . اما تماشا و شنیدن این ویدیو موزیک باعث شد بخش دیگری در سایت راه اندازی کنیم به نام خودت باش ، شایدم بقول چارلی چاپلین به اندازه کافی جا برای همه هست کافیه فقط جای خودت رو پیدا کنی !

به این اصطلاح خودت باش هیچ اعتقادی نداشتم ، بار ها در فیلم و سخرانی و کتابها بصورت شعار این اصطلاح خودت باش رو دیده  بودم اما با دیدن این ویدیو با صدای فاطمه غرار ، مفاهیم گوناگونی در ذهنم جمع شدند و به این اصطلاح خودت باش معنی دادند . سالهای دور شنیده بودم سبکی از آموزش های موفقیت وجود داره که باید در اون ، جایگاه خودت رو توی این دنیا پیدا کنی ! یعنی ناخودآگاه بهم القا میکرد که مثلا شاید بخواهی یک فروشنده حرفه ای شوی ولی ممکن است جایگاه تو مثلا مدیر مدرسه بودن است ، و این با دل و ذهنم خوش آهنگ نبود یعنی مثل سایرین میخواستم همان شوم که دلم میخواهد ، حال با تلاش و سعی و غیره .. غافل از آنکه بلی شاید بتوانی هر چه میخواهی شوی و هر چه خواهی بدست آوری ولی به چه قیمت و زمان و عمری ؟

اکنون در هنگام نوشتن این مطلب اطلاعات کافی در مورد خودت باش و بقول آنتونی رابینز دیدار با سرنوشت ، ندارم ولی با تحقیاتی که در این زمینه انجام میدهیم بزودی این بخش سایت نیز مطالب جالب و آموزشی خواهد داشت . شاید بتوانیم به این نتیجه برسیم که موفقیت و خوشبختی نهایی ترکیبی از این دو دیدگاه است یعنی هم اراده و مدیریت و خواستن و رویا و هم نیم نگاهی به آنچه سرنوشت قصد نوشتن برایت داشته .

بازیگر عزیزی رو میشناسم که با تمام لیاقت چندان به شهرت نمیرسید و به کنایه میگفت آقا شهرام گاهی خدا هم باید بخواهد یعنی همه چیز خود آدم و اراده اش نیست ! بقول حافظ رهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش . دوست هنرمند دیگری داشتم که در زمان خود بسیار مشهور بود و میگفت آقا شهرام گاهی روزی آدم توی یک کار دیگه ای است ! ممکن است در این کار خیلی خوب و قوی باشی اما اینکه روزی تو کجاست میتونه فرق کنه و توی کار دیگه ای باشه .

 سخرانی از یک آدم ثروتمند کارآفرین جهانی میدیدم ، این آقا 17 بچه از پرورشگاهای دنیا قبول کرده بود و در خانه با همسرش بزرگ کرده بودند . البته بعدا خدا دو تا بچه به خودشون هم داده بود که در میان بقیه بچه بزرگ میشدند . این استاد بزرگ میگفت حالا من میگم مثلا 17 بچه ولی شما تصور کنید 17 بچه همزمان صبح به دستشویی حمله کنن ! بعد بریزن دور میز صبحانه و بروند مدرسه و غیره .. اون در باره موفقیت در این راه و همینطور کسب کارش میگفت : شما تا اونجا که میتونید امور و کارها رو کنترل و مدیریت کنید ، ولی برخی چیزها رو نمیشه کنترل کرد مثلا روز مسابقه فوتبال شما دیگه دمای هوا و یا جهت وزش باد رو نمیتونید کنترل و مدیریت کنید . در نتیجه هر چه را که میتوانید مدیریت و کنترل کنید و باقی امور رو به خدا واگذار کنید !

 البته شاید همیشه سرنوشت و بقول معروف نقش و ماموریت آدم مثل فاطمه جان در ویدیو ، اینقدر پر رنگ و قابل درک نباشه ، ولی انگار واقعا گذشته از اراده و خواست ما یک جایی ، یک توان خاصی و خلاصه یک ماموریتی برای هر کدام ما وجود داره . شاید بقول معروف گاهی هم باید بگذاریم کمی خدا بجای ما فکر کنه ! منظورم اینه که بسیار بسیار زیاد اصرار نکنیم ، البته پشتکار و اصرار خوبه اما وقتی میبینیم هر چه میکنیم و زمان میگذاریم کار درست نمیشه و پیش نمیره ، دیگه بصورت بسیار بسیار زیاد روی اون کار یا موضوع اصرار نکنیم . بگردیم جای خودمون رو توی این دنیا و کارها و آدمها پیدا کنیم . گمون میکنم اونوقت زندگی زیباتر و جاده خوشبختی نزدیکتر میشه .