no_cache تولید جلبک رشته کاری جدید | مديريت موفقيت

تولید جلبک رشته کاری جدید

راهنما 09903337056

تولید جلبک رشته کاری جدید با سرمایه اندک

تولید جلبک فرصت کاری ای جدید میباشد . جلبک با منابع پروتئنی و ویتامینها و اسید های آمینه موارد استفاده بسیاری دارد . عرضه به مراکز پرورش ماهی زینتی ، مصارف آرایشی ، مصارف طبی ... از سری معرفی حرفه و مشاغل از کچا شروع کنم ؟ کار با سرما کم ..

به گفته کارشناسان ،‌درباره شیوه کشت جلبک در منزل و نشا جلبک برای رشد ، همیشه باید در زیرآب قرارگیرندالبته با نظارت کارشناس . جلبکها ساده‌ترین موجودات واجد کلروفیل هستند . سه تفاوت عمده بین جلبکها و گیاهان عالی وجود دارد :  اولا جلبکها فاقد ریشه ، ساقه و برگ‌ هستند، ثانیا در اطراف اندامها یا ساختارهای زایشی جلبکها یاخته‌های محافظ وجود ندارد ، ثالثا جنین در جلبکها دیده نمی‌شود . در طبیعت جلبکها در محیطهای گوناگون یافت می‌شوند . آب محیطی است که بیشترین جلبکها را در خود جای داده است .

در سطح خاکهای مرطوب نیز تعداد بسیار زیادی جلبک یافت می‌شود . بخشهای هوایی درختان و همچنین سنگها و صخره‌ها محلهای دیگری هستند که جلبکها می‌توانند بر روی آنها رشد کنند . بعضی از جلبکها می‌توانند در محیطهای غیر معمولی ، مثل دریاچه‌های نمک ، چشمه‌های آب گرم و یخچالهای طبیعی و حتی در درون بدن و  بافتهای موجودات زنده زیست کنند .

حال در اینجا به گونه هایی از تولید جلبک می پردازیم . شغلی ظریف که در صنعت پرورش ماهی خصوصا ماهیهای زینتی کلی کاربرد دارد . با تکثیر جلبکهای  اسپرونیا و کردلا این جلبکها طیف وسیعی از پروتئینهای اسیدهای آمینه و انواع ویتامینها را که در افزایش باروری افزایش رشد و سلامت ماهی هاتأثیر دارند ، قدرت ایمنی ماهی رو نیز افزایش میدهند به چرخه پرورش ماهی میافزاییم . این جلبکها برای لوازم آرایشی هم استفاده میشوند برای خوراک انسان  و خوراک دام و طیور هم مورد استفاده قرار میگیرند .

برای راه  اندازی این شغل یک فضای 20 الی 30 متری و سرمایه ای بالغ بر ده میلیون تومان مورد نیاز میباشد و میتوان  این کار راشروع کرد . درمنزل برای انجام این کار به تعدادی وان احتیاج دارید و  مقداری مواد شیمیایی به عنوان غذای این جلبک ها باید تهیه بشود که به راحتی در بازار مهیا میگردد .

خود جلبکها را به دو صورت میتوان تهیه کرد یکی اسپرم جلبک هست که برای تهیه آن به واحدهای تحقیقاتی دانشگاهها و جهاد دانشگاهی مراجعه نمایید ، و راه دوم ذخیره جلبک را از اشخاصی که مشغول به کارند تهیه نمایید . در تهران سازمان فنی وحرفه ای این محصول را ارائه میدهد و در شهرستانها اداره جهاد کشاورزی مستقر در استان عامل این فعل می باشد . به صورت عمومی هر وان 1000 لیتری حدود یک الی 2 کیلو جلبک میدهد و در طی یک ماه 4 کیلو تولید جلبک محصول هر وان می باشد .

جهت فروش می توانید  محصول خود را به اداره کشاورزی ارائه داده و یا با متخصصین پرورش ماهی و میگو رایزنی های لازم را انجام دهید . برای مجوز تولید جلبک به وزارت بهداشت و درمان مراجعه نموده واز آنان یاری بگیرید . درانتها با سرمایه ای که جهت این شغل  بکار برده اید برآورد درآمد یک میلیون وپانصد هزار تومان از بابت هر ده میلیون تومان سرمایه در نظر بگیرید .

برای خرید و دانلود جزوه راهنمای پروش و تولید جلبک در سظح کوچک تا متوسط به لینک مراجعه نمایید .