no_cache تصمیم گیری قسمت دوم 2 – استاد فرشید پاکذات | مديريت موفقيت

تصمیم گیری قسمت دوم ۲ – استاد فرشید پاکذات

راهنما 09903337056

تصمیم گیری 2 راه انسانهای موفق - استاد پاکذات

تصمیم گیری با تمرین کردن به مهارت می پیوندد. در خیلی از مواقع می بینیم که انسان ها در تصمیمات ساده روزانه خود بسیار ضعف دارند. برای مثال منوی رستوران را چند مرتبه نگاه میکنند و باز هم با تردید یکی از غذا ها را انتخاب میکنند و یا در بازار جهت خرید لباس با خانواده 4 ساعت وقت می گذراند و در نهایت همان انتخاب اول خود را با تردید خرید می کنند. این نوع تصمیم گیری نشان دهنده ضعف آن در سیستم فکری و مغزی ما می باشد که نتیجه ای جز عدم موفقیت به ارمغان نخواهد آورد .

راهکارهایی برای انتقال تصمیم گیری از ضمیر آگاه به ضمیرناخودآگاه وجود دارد که در قالب تمرین ارائه می شود

این تمرین را اجرا کنید که باعث افزایش قدرت و سرعت مناسب این حس در شما خواهد شد

ابتدا به مدت 10 روز تمام تصمیمات کوچک و ساده روزانه خود را آگاهانه بگیرید. یعنی تمامی فعالیت های در طول روز خود را قبل از انجام دادن در ذهن خود مرور کرده و بگویید من تصمیم میگیرم فلان کار اردر این لحظه انجام دهم:

برای مثال:

  • من تصمیم میگیرم مسواک بزنم
  • من تصمیم میگیرم خمیر دندان را اندازه یک نخود بر روی مسواک بگذارم
  • من تصمیم میگیرم از دندان های سمت چپم شروع به مسواک زدن کنم
  • من تصمیم میگیرم دست راستم را در پیراهن کنم

نکته بسیار مهم اینجاست که اصلا وارد پروسه تحلیل و سرعت مناسب این عملیات نشوید نشوید.  مثلا نگویید چرا اول دست راستم را داخل ببرم ؟ چرا اول دست چپم را وارد پیراهن نکنم؟

یا اینکه آیا واقعا این تصمیم درست است یا غلط؟

اصلا این موارد برای این تمرین اهمیت ندارد و بسیار مهم است که به این موارد تفکری نکنید. بسیاری از کسانی که درگیر این پروسه شدند دچار وسواس فکری شدند.

در نهایت بعد 10 روز آگاهانه فکر کردن متوجه تغییر سیستم تصمیم گرفتن در مغزتان خواهید شد و قطعا تصمیمات شما رو به سمت نتیجه های مثبت و موفقیتی خواهد رفت.

فرشید پاکذات

منبع:

گروه آموزشی پژوهشی تا بیکران

www.tabikaran.com

موفق باشید محسن جاوید