no_cache با نوآوری و مدیریت خوب کار را شروع کنید – شهرام فخار | مديريت موفقيت

با نوآوری و مدیریت خوب کار را شروع کنید – شهرام فخار

راهنما 09903337056

با نوآوری و مدیریت خوب کار را شروع کنید - شهرام فخار

آقای شهرام فخار موسس رستورانهای زنجیره ای پدر خوب توصیه میکند که کار را با جدیت و برنامه ریزی شروع کنید ، مثبت نگری خوب است ولی نه آنکه به بهانه مثبت نگری هیچ تحقیق و مدیریتی بر کار نداشته باشید . امروزه از هر کس بپرسی میگوید رستوران صد در صد سود دارد ! پدری در منزل نشسته و پسرش کمی اذیتش میکند و پدر برای آنکه راحت شود میگوید مثلا پسر جان این 300 میلیون را بگیر و یک رستوران تاسیس کن !

اینها بر اساس این تفکر کار را شروع میکنند که اگر مردم از هر چیز بگذرند و خرید نکنند اما از شکم خود که نمیتوانند بزنند و به رستوران ما خواهند آمد  اما اصلا این خبر ها نیست ! با اینکه تعداد رستورانها هر روز بیشتر میشود اما حدود 70 در صد رستورانها زیانده هستند و خود رستورانها در ابتدا نمیدانند و گمان میکنند سود میبرند . در واقع اینها تا شش ماه با پول مردم کار میکنند یعنی جنس ها و دستگاه هایی را که بصورت چک مثلا دو ماهه  میخرند در نظر نمیگیرند و همینطور که فروش آنها بالا میرود پول ها را خرج میکنند و این تا چند ماه خودش را نشان نمیدهد . مثلا بعد از هفت ماه میبینند که ای داد کلی بده کار شده اند و کلا بازدهی منفی شده است . بعدش هم میخواهد جواب مردم را بدهد میبیند نمیشود و می آید دستگاه ها را زیر قیمت میفروشد تا جواب مردم را بدهد و در مجموع یک عدد وحشتناکی ضرر میکند .

چون اینگونه افراد کارشان را بررسی نکرده اند . مثلا پی ام مالی که نحوه پرداخت های آسان و بموقع است را بررسی نکرده اند ، و یا سی پی ام زمانی که خود بررسی و ارائه راه کار برای تشخیص کارهای حساس و بحران آفرین از کارهای معمولی و انجام شدن آنها میباشد تا از مشکلات آینده جلوگیری شود . به واقع هیچ آموزشی در زمینه مدیریت کسب کار چه کوچک و چه بزرگ ندیده اند .

شما برای موفقیت در رستوران داری باید یک کار خوب ارائه بدی ، برند داشته باشی ، خلاقیت و نوآوری داشته باشی یعنی کلا به نوعی متفاوت باشی با بتونی موفق بشی . قدیم شاید خود من هم ساده شروع کرده بودم . اون وقت ها یک شرکت بود و با خودش مسابقه میداد اول میشد ! الان رقابتها بسیار تنگاتنگ است و در هر شغلی شما دها رقیب قوی دارید . اینطور نیست که شما یک کاری را شروع کنید و فکر کنید صد در صد موفق میشوید . شما باید خلاقیت و نوآوری و ایده جدید داشته باشید که در بازار جای خود را پیدا کنید .