آموزش تصویری جلبک اسپیرولینا سری ویدئویی توضیحات کاربردی
راهنما 09903337056
آموزش تصویری جلبک اسپیرولینا ویدئویی توضیحات کاربردی
سلام کارآفرینان عزیز ، در این بخش از سایت به ارائه سری ویدوئی آموزش کشت و پرورش جلبک اسپیرولینا خواهیم پرداخت ، و همچنین نکاتی جهت راهنمایی بازاریابی و فروش ارائه میگردد . برای تولید و کشت اسپیرولینا در سطح مشاغل کوچک تا متوسط شما نیاز به مقداری جلبک زنده یا اصطلاحا بذر اولیه دارید که به آن ذخیره جلبک نیز میگویند . این مقدار اولیه جلبک ممکن است حدود 50 میلی لیتر باشد ، آن را در داخل شیشه آزمایشگاهی ارلن و یا حتی بطری خالی تمیز آب یا نوشابه نیز میتوانید کشت و پرورش دهید تا رفته رفته به حچم یکی دو لیتر برسد ، و چون از حجم کم کشت را شروع کرده اید اصطلاحا میگوند جلبک به محیط خو گرفته است .
سپس برایتان توضیح میدهیم که جلبک ها را به یک آکواریوم یا باکس پلاستیکی شفاف انتقال دهید ، شرایط دما برای مثال نباید بیشتر از چهل درجه باشد چون دمای بالا جلبک ها را میکشد و نیز نور مستقیم آفتاب شدید نیز برای جلبک نامناسب است . در ادامه لیست غذایی جلبک اسپیرولینا را مورد بررسی قرار میدهیم ، و هنگامی که محلول جلبک به رنگ سبز تیره خوش رنگ در می آید آنوقت هنگام برداشت محصول میباشد و میتوان آن را از پارچه ابریشمی و یا پارچه های دیگر که توضیح خواهیم داد عبور و فیلتر میکنیم . محصول برداشت شده بصورت خام آماده ارائه مصرف و یا ارائه جهت فرآوری بیشتر میباشد .
فعلا در مورد بازاریابی و فروش اسپیرولینا یک نکته کلیدی را بگوییم ، با تجربه ای که در کشورها و شرکت ها و سازمانهای دولتی و خصوصی تا بازار بدست آورده ام یک نکته خیلی مهم را دریافته ام ، در هر شغل و کسب و کاری هم فرد موفق داریم و هم ناموفق ! .. بافنده فرش موفق و راضی داریم و بافنده فرش دلخور ناموفق ، فوقبالیست ستاره و موفق داریم و ناموفق هم داریم .. خلاصه کشاروز ، راننده ، کارشناس ارشد ، دکتری ، متخصص ، دام پرور .. یعنی در همه اینها هم فرد موفق و راضی داریم و هم ناموفق .
نکته کلیدی انجاست ، افرادی که در حین تولید کالا و یا علم و مدرک به بازاریابی و یافتن مشتری نیز میپردازند موفق میشوند . در مقابل افرادی که صبر میکنند تا کالایشان و یا مدارکشان آماده شود و بعد بسراغ بازار میروند محکوم به شکست هستند و بقول معروف همیشه چشمشان بدست دیگران خواهد بود . جالب اینجاست که در مشاغل کوچک تا متوسط حتی بازاریابی قبل از آموزش و محصول نیز کارآیی ندارد ، فرضا اگر از دیگران بپرسید آیافرزندم را به دانشگاه فلان رشته بفرستم احتمالا میگویند ای آقا این همه دانشجو بیکار .. اگر بگویید برای خودم میخواهم تاکسی بگیرم کار کنم احتمال زیاد خواهید شنید ای آقا ما خودمان بیکاریم و دست زیاد است تاکسی دیگر شغل نیست ... خلاصه هر کاری مرغداری ، پرورش ماهی ، کارگاه و کارخانه در هر مورد شما را ناامید خواهند ساخت . یعنی برای مشاغل کوچک تا متوسط خوب است در فقط حین آموزش و یا تولید همواره زمانی را نیز برای مارکتینگ و بازاریابی بگذارید .
مثلا با خود بگویید من دوشنبه ها بدنبال بازار و مشتری خواهم بود ، حضوری در مغازه و بازار ، غیر حضوری تلفنی مجلات اینترنتی و حتی سایر شهرها ، و بدین ترتیب در طول زمان مانند سایر افراد و کارآفرینان موفق حتما بتدریج مشتریان خود را خواهید یافت .
نکته نهایی بدلیل اهمیت آن برداشت محصول میباشد ، به هیچ وجه در ph پایین تر از ده محصول اسپیرولینا را بر داشت نکنید . مهمترین نکته ای که سازمانها و ارگانهای غذا و دارو در جهان به حمایت کشت و توسعه جلبک اسپیرولینا پرداخته اند و این جلبک را محبوب و حتی آسان برای کشت حتی در مناطق کم امکانات مانند آفریقا و یا هند ، چین ، ایتالیا و کانادا نموده است همین نکته ph بالای محدوده ده میباشد .
در واقع در محدوده ph ده تقریبا هیچ آلودگی و ویروسی زنده نمی ماند ، یعنی اگر شما در ph بین ده الی یازده محصول خود را برداشت نمایید تقریبا تا 99 درصد محصول شما از مرغ و ماهی و گوشت و میوه هایی که مردم مصرف میکنند تمیز تر و خوب تر است . بدلیل اهمیت این نکته را بطور خلاصه گفتیم ، در ویدیو های بعدی نکات کاملتر در مورد تولید و نیز بازار فروش و نکات ایمنی و کیفیت اسپیرولینا با شما عزیزان خواهیم گفت