no_cache کشت اسپیرولینا شرایط اولیه استفاده از ذخیره | مديريت موفقيت

کشت اسپیرولینا شرایط اولیه استفاده از ذخیره

تکثیر اسپیرولینا محیط شرایط اولیه

راهنما 09903337056

کشت اسپیرولینا کار آسانی است لیکن نیاز به دانستن نکات ساده علمی مرتبط و نیز کمی تجربه دارد ، کشت اولیه اسپیرولینا و استفاده از ذخیره در واقع مرحله اول تولید و پرورش جلبک اسپیرولینا میباشد . یعنی شما برای آنکه در آکواریوم داخل منزل و یا یک استخر کوچک پرورش و کشت را شروع کنید معمولا حجم خیلی کمی توسط پست ممکن است برای شما ارسال شده باشد و این حجم خیلی کم در آکوریوم دوام نمی آورد چون  نسبت اسپیرولینا در آن خیلی رقیق میشود .

برای آنکه ذخیره و اسپیرولینای زنده که برای شما ارسال شده بتواند در محیط بزرگتر مانند آکواریوم دوام بیاورد باید ابتدا آن را در یک محیط خیلی کوچکتر مانند بطری های معمولی آب و شربت و غیره تحت نظارت مخصوص پرورش دهید تا همراه با تکثیر و زیاد شدن غلظت آن نیز بیشتر گردد و از سبز کم رنگ به سبز تیره پررنگ مبدل شوند ، به این مرحله از کشت اسپیرولینا کشت اولیه نیز میگویند . بمنظور خرید جزوه کامل و خلاصه کاربردی پرورش اسپیرولینا در محیط خانگی لطفا بر روی لینک کلیک نموده تا به صفحه مورد نظر بروید .

هنگامی که اسپیرولینا برای شما ارسال میشود و به دست شما میرسد بسیار حساس و آسیب پذیز است ، بخاطر تکان های شدید ، تغییرات دما در محیط ، و نیز نور و حتی شرایط نامطلوب غذا . پس باید با تجربه تر به بازیافت و تکثیر آنها بپردازید . ابتدا آب بدون کلر همراه با غذای استارتر اسپیرولینا را برای مثال داخل یک بطری تمیز میریزید ، میتوانید یک چهارم شیشه را پر کنید یعنی تقریبا 50 سی سی . توجه داشته باشید دمای محلول درون بطری بین محدوده 16 الی 29 درجه سانتیگراد باشد و نور بتقریب یک چهارم نور معمولی روز در محیطی که بطری را قرار میدهید باشد . سپس اسپیرولینای نمونه یا ذخیره را به این بطری اضافه نمایید ، البته میدانید بطور معمول اسپیرولینا سالم نور و دمای بیشتر نیاز دارد .

اکنون درب بطری را با یک پنبه نرم تقریبا کیپ کنید که هم آلودگی به بطری وارد نشود و هم آنقدر نرم باشد که هوا از خارج به داخل بطری بتواند رفت و آمد کند . روزانه چند بار شیشه را آرام آرام تکان دهید و بچرخانید تا هم اسپیرولینا ها دور هم گلوله نشوند و هم غذا و دی اکسید کربن در همه جای محلول بطور یکنواخت پراکنده گردند .

بدین ترتیب رفته رفته میتوانید حجم محلول را افزایش دهید تا آنقدر باشد که بتوانید به یک آکواریوم معمولی آن را انتقال دهید ، حدود یک لیتر از محلول اسپیرولینا برای کشت اسپیرولینا یعنی در واقع مرحله دوم داخل آکواریوم مناسب میباشد .