no_cache پرورش ماهی زینتی از کجا شروع کنیم | مديريت موفقيت

پرورش ماهی زینتی از کجا شروع کنیم

راهنما 09903337056

سالن پروش ماهی زینتی

 تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این سالن عبارتند از یک پمپ مرکزی که بتواند ده تا بیست آکواریم شما را هوا دهی کند ، یک هیتر یا  گرم کننده گازی یا الکتریکی که هوای داخل سالن رو به دمای لازم برسونه.  و یک دستگاه تصویه آب که فیلتراسیون لازم را برای محیط ماهی ها انجام بدهد.

با سرمایه ای حدود پانزده میلیون تومان میتوانید یک فضای صد متری را برای پرورش ماهی زینتی تجهیز کنید  و درآمدی حدود دو میلیون تومان در ماه بدست بیاورید.  مجوز لازم را میتوانید بسادگی تحت عنوان اخذ مجوز مشاغل خانگی از اداره جهاد کشاورزی استان خود دریافت کنید مدارک مورد نیاز مانند کپی شناسنامه میباشد شما میتوانید حتی در زیرزمین منزل خود این کار را شروع و توصعه دهید. پروش ماهی های  زینتی مانند  گلد فیش مرواریدی براحتی چند صد  قطعه ماهی بروش میرود.

برای تهیه مواد اولیه و نیز فروش ، در شهر یا استان خود میتوانید به اداره جهاد کشاورزی و شیلات رفته و با راهنمایی آنان با شرکت ها و موسساتی آشنا خواهید شد که در این راستا فعالیت دارند. برخی از این شرکت ها به شما مواد اولیه مانند غذای ماهی میفروشند و برخی دیگر ممکن است به عنوان خریدار به شما صد ها قطعه ماهی سفارش دهند.

اگر مایل به صادرات ماهی زینتی خود هستید میتوانید شرکتی تاسیس کرده و از طریق شرکت کارت بازرگانی دریافت کنید و با کشورهای دیگر ارتباط بگیرید. بدین ترتیب دانش پرورش ماهی خود را افزایش دهید تا ماهی هایی قابل رقابت با بازار جهانی داشته باشید.

البته در تهران شاید بخاطر قیمت بالای اجاره سالن صد متری این کار چندان بصرفه نباشد اما در شهر های کوچک و روستاها براحتی با ماهیانه 500 هزار تومان میتوانید اینطور سالنی را اجاره نمایید. با تجربه های این بازار میگویند از آنجا که تولید ماهی کمی مشکل است میتوانید برای شروع کار به شرکتها و سالنهای تولید رفته و از آنها ماهی های ریز تهیه کرده و به این ماهی ها غذا دهی کنید تا رشد کنند و برای فروش آماده شوند . در آینده ای نه چندان دور که در این زمینه اطلاعات کافی بدست آوردید براحتی تولید را هم میتوانید انجام دهید. درضمن میتوانید از دیگر ویدیوهای آموزشی در زمینه قالی بافی، کسب کار ، مارکتینگ و نظایر آن برای پیشبرد توانایی ها و بینش شغلی خود استفاده کنید.

نکته مهم : هرگز بدون داشتن برق اضطراری شروع به پرورش ماهی زینتی نکنید