no_cache نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا توضیح آسان | مديريت موفقيت

نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا توضیح آسان

نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا PH بالا

راهنما 09903337056

از آنجا که احتمالا با خود اسپیرولینا آشنایی دارید به توضیح نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا میپردازیم ، این جلبک سبز آبی فیروزه ای میلیونها بلکه میلیاردها سال است که بر روی زمین بطور طبیعی پرورش یافته است . البته در  مجموع جلبکها در شرایط کاملا متفاوت از برفهای آنترکتیکا تا روی اقیانوسها و حتی در کویر ها نیز خود را تطبیق داده اند و قالبیت سازگاری با محیط و رشد و تکثیر یافته اند .

اما خانواده اسپیرولینا موفق شده خود را طی شرایطی خاص وفق دهد که تقریبا هیچ جاندار دیگری نمیتواند در آن شرایط دوام بیاورد ، جتی به جرات میتوان گفت درصد بالایی از سایر جلبکها نیز در شرایط استثنایی نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا از بین میروند و این از پرطرفدارترین خصیصه های این جلبک شده است چرا که با این خاصیت که برایتان توضیح میدهم تقریبا تمام آلودگی ها از محیط پرورش اسپیرولینا بسادگی جذف میشوند .

این خاصیت گرانبها در خانواده اسپیرولینا در واقع خاصیت PH بسیار بالایی است که این جلبک بسادگی در آن دوام می آورد ، هنگام شروع کشت معمولا PH به حدود 8.5 میرسد و رفته رفته بالا میرود تا از محدوده 10 نیز عبور میکند ، یعنی زمان برداشت محصول میتوان PH را بین  و کمتر از 11 نگه داشت و این بدین معنی است که تمام آلودگی ها و میروبها در آن محیط نابود میشوند ! برای اینکه بطور کمکی PH محلول را در زمان برداشت افزایش دهیم میتوانیم از Sodium BiCarbonate که همان جوش شیرین است استفاده کنیم .

برای خرید جزوه کامل و خلاصه کاربردی پرورش اسپیرولینا در محیط خانگی میتوانید از لینک مورد نظر استفاده نمایید ، در این جزوه بصروت بسیار ساده و کاربردی نکات ضروری نحوه پرورش جلبک اسپیرولینا و نیز نور و دما و غذای اسپیرولینا توضیح داده شده است .