no_cache اصول اولیه برای راه اندازی یه کسب و کار چیه؟؟؟ | مديريت موفقيت

اصول اولیه برای راه اندازی یه کسب و کار چیه؟؟؟

ماهان تیموری اصول اولیه کسب و کار

راهنما 09903337056

  ماهان تیموری - اصول اولیه برای راه اندازی یه کسب و کار

 

یکی از بزرگ ترین قانون های جهان که ثابت شده این است: ثابت کردن باورهای شما به شما.اگر باورتون این باشه که پول نیست هیچ پولی درزندگیت نمی آید. اگر باورت این باشه که همه دزدند فقط افراد دزد پا به زندگیت میزارن.اگر باورت این باشه که هیچ کسب و کاری وجود نداره که بتونی ازاون پول در بیاری پس هیچ کسب و کاری بهت  پیشنهاد نمیشه یا اون رو نمیبینی که بتونی از اون پول در بیاری پس اول باید به این باور برسی که تو هم میتونی یک کسب وکار درست و حسابی واس خودت داشته باشی و خودت اون و به وجود بیاری ناپلئون میگه بردن همیشه برای بهترینا و سریع ترینا نیست بلکه برای کسایی هست که اون رو باور دارن حضرت عیسی (ع) هم  میگوید بکوبید در به روی شما باز شود اول باید باور داشته باشی که میتونی و موفق میشی وگرنه همون اول شکست میخوری چون این باورهای ما هستن که زندگی ما رو میسازن خب بعد از این که باور کردیم که میتونیم حالا باید ببینیم از پس چه کارایی برمیایم و به اصطلاح تو چه زمینه هایی استعداد داریم میدونی استعداد چیه ؟؟؟

استعداد همون مجموع باورهای گذشته ای هست که بهتون داده شده و کارهایی که بنا بر همین باورها تونستین درست انجام بدین به خاطر همین فکر میکنید که در این کارها استعداد دارین استعداد شما تو کاری هست که بهش علاقه دارین و برای همین بیش ترین توان و تلاشتون رو براش میزارین هی ایده میدین و انجامش میدین و اگر هم خسته شدین چون این کار رو دوست دارین احساس خستگی نمیکنید خیلی ها میگن چون پول کافی نداریم نمیتونیم کسب و کار خودمون راه بندازیم من این و بهونه گیری الکی میدونم.دوست من  واقعیت این که برای “شروع” راه‌اندازی کسب و کار نیازی به پول نداری. در واقع اصلاً به منابع مادی احتیاج نداری؛ فقط باید مصمم باشی و ذهنی مثبت داشته باشی. کسایی که این دو ویژگی رو دارن تو کسب و کار خودشون پیشرفت می‌کنن. اگر سرمایه‌ ی شما کافی نیست ذهنت رو درگیر نکن،اول باورت رو درست کن بعد با چیزی که داری”شروع” کن.

 ۹۹٫۹% اطلاعات شما رو قسمت ras مغز کپی میکن و فقط %۱ و نشون میده و اونم اون چیزیه که خودت میخوای ینی دنبال هر چی باشی همون و بهت نشون بده پس باور محدودیت رو از ذهنت بزار کنار تا ذهنت باز بشه به خودت ایمان داشته باش و خودت رو باور کن مطمئن باش راه ها برات باز میشه و دیدت به قضیه های مختلف فرق میکنه و راه های جدید تری رو جلو خودت میبینی فراموش نکن کارآفرینا مشهور دنیای اینترنت مثل برایان کلارک (Brian Clark)، درن روز (Darren Rowse)، بامیدل اونیبالوسی (Bamidele Onibalusi)، مایکل چیبوزور (Michael Chibuzor) و جان چو (John Chow) وقتی کسب و کار آنلاین خودشون و شروع کردن سرمایه‌ ی کافی و لازم رو نداشتن و با همان مقدار کمی که داشتن شروع کردن.

این رو هم به خاطر داشته باش کمپانی‌های دِل، فیسبوک، گوگل و آمازون همه از خوابگاه ‌های دانشجویی شروع شدن؛ پس شما هیچ بهانه‌ای نداری! حالا میخوای تو هم کسب و کار خودت و داشته باشی؟؟؟ اگر میخوای بیش تر بدونی ادامه مطلب رو بخون خب دوست من حالا که داری ادامه ی این مقاله رو میخونی اول از هر چیزی بهت تبریک میگم چون این نشونه این که به این باور رسیدی که تو میتونی پس با ما همراه باش

در ابتدای شروع یک کسب و کار باید اون و تعریف کنی یعنی چی ؟؟؟

تعریف طرح کسب و کار

یک برنامه‌ی نوشته شده است که به طور مشخص و روشن هدف های  یک کسب و کار رومشخص میکنه. به صورت مختصر طرح کسب و کار باید به سئوالات چه چیزی؟، چرا؟، چه موقعی؟، توسط چه کسی؟، و چگونه؟جواب های درست و واضحی بده.همینطور باید اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدتی اون کسب و کار، و برنامه‌های پیشنهادی برای رسیدن به هدف ها مشخص بشه .

حالا این کار چه فایده ای داره؟؟؟

فواید نوشتن طرح کسب و کار

اولین و شاید مهم‌ترین دلیل نوشتن طرح کسب و کار، بررسی امکان‌پذیری انجام اون کسب و کار است. بیش تر از از هر کس دیگه ای  خود کارآفرین که باید نسبت به سودآور بودن فرصت تجاری پیش رو اطمینان پیدا کنه. بیشتر کارآفرینا تصوری مبهم و کلی نسبت به خوب بودن یک فرصت دارن و این که ممکن توجه بیش از اندازه بر بعضی جنبه‌ها باعث کم اهمیت دیدن بقیه قسمت‌ها بشه. نوشتن اطلاعات کسب و کار تو یک چهارچوب از پیش‌تعیین‌شده امکان تحلیل کامل تر رو برای کارآفرین به وجود میاره.

نوشتن طرح کسب و کار علاوه بر این‌که به بررسی و تحلیل درست شرایط کمک می‌کنه، تو تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی اجرا هم می‌تونه خیلی مفید باشه. با توجه به این‌که طرح کسب و کار یک برنامه‌ی اجرایی، نوشتن درباره‌ی زوایای مختلف کسب و کار باعث می‌شه که مشکلات اجرا و ناسازگاری‌های موجود بین بخش‌ها شناسایی شده و در مورد راهکارهای لازم برای حل اونا بیشتر فکر بشه.

نوشتن ایده به این شکل امکان انتقال اون به دیگران و متقاعد کردن اونا نسبت بازدهی مناسب کسب و کار رو به وجود میاره. تا موقعی که یک ایده به شکل مناسبی نوشته نشه ، امکان نقد و بررسی و تحلیل ودر نهایت پذیرش یا رد اون وجود نداره.

چند قاعده برای پیشرفت کسب و کار

گروه اجتماعی تدبیر: شاید بسیاری از انسان ها از حرفه خویش ناراضی باشن و در این زمینه هیچ پیشرفتی نکرده باشن اما در این میان کسایی هم هستن که تونستن کسب و کارشون رو گسترش بدن و در زمینه شغلی خود امپراتوری ایجاد کنن.

اریک واگنر طی یادداشتی که در مجله فوربس به چاپ رسیده به ده قاعده ای اشاره کرده که می توان راه را برای پیشرفت شغلی افراد فراهم کنه. به نوشته واگنر گلدمن و نیلبوف در کتابی تحت عنوان “ماموریت در بطری” به این ده قاعده اشاره کردن.

من چند تا از اونا رو که به نظرم مفید تر از بقیه هست این جا براتون میزارم

۱-زمینه را برای ساخت باورهاتون فراهم کنین

باورهای ذهنی ما روزی به حقیقت میرسن. وقتی تنها در یک اتاق تاریک نشسته ای و به شکست های کاری خود فکر می کنی فقط یک چیز می تونه به شما کمک کنه. اون هم باور ذهنی مثبت و اعتقاد محکم به تحقق اون .

۲-هیچگاه برای پیشرفت ده درصدی برنامه ریزی نکنید. بهتر و متفاوت فکر کنین

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز در حال تغییر در چنین جامعه ای به کارهای تکراری تن ندید، بلکه تلاش کنید عملکرد متفاوت تر و بهتری داشته باشید.

۳-الگو و نمونه ای برای دیگران باشید

مهم ترین کلید موفقیت شما نوآوری دائمتون تو کسب و کار خودتون ، به شکلی که فعالیت هاتون به الگو و نمونه ای برای بقیه کارآفرینا تبدیل بشه. البته اگه تحقق هدف هاتون دشوار شما می تونید  تا زمانی که به هدف واقعی خود دست نیافتید موقتا دست به تقلید بزنید.

۴- با کم ترین هزینه به هدف خود دست یابید

به شما توصیه می کنم به جای تمرکز کردن رو ساخت دفتر کار فانتزی یا بروشورهای تبلیغاتی گرون قیمت تلاش کنین با کم ترین هزینه به هدفهاتون دست پیدا کنید و خواسته هاتون رو محقق کنین. صرف هزینه های بالا صرفا باعث مرگ خواسته هاتون میشه و شما را شکست میده.

۵-این بک ماراتن است نه مسابقه دوی سرعت

به یاد داشته باشین برای فتح اورست باید سه مرحله را طی کنین. اول تصمیم به فتح اورست می گیرین. بعد از آن با امکانات صفر به نپال صعود می کنین و در آخر ظرف صرفا دوازده دقیقه خیلی آسان از آن بالا میرین. تو طول مسیر باید بر روی تک تک گام هاتون متمرکزبشین. پس تمرکز بیش از سرعت میتونه به شما کمک کنه.

۶-توجه به خانواده و بهداشت شخصی و معنوی

تصور کنین که شما یک کارآفرین موفق هستید. آیا به این دلیل باید تمام زمان خودتون رو به کار اختصاص بدید؟ در پاسخ باید گفت خیر توجه به خانواده و سلامت جسمی و روانی از جمله عواملی که به ثبات شخصی شما کمک میکنه و زمینه ساز موفقیتتون میشه. پس برای موفقیت در این راه نباید خانواده و خودتان را قربانی کنید.

۷-شرکت یا علامت تجاری را به طوری بسازید که انگار همیشه مالک آن هستید

آیا به این فکر می کنین که روزی ممکن است شرکت خود را فروخته یا آن را واگذار کنید؟ شاید. زمانی که تصمیم گرفته و با شور و هیجان و برای تحقق هدف هاتون برنامه ریزی می کنید باید زمینه را برای ایجاد شرکتی دائمی فراهم کنید.  البته در این زمینه نادیده گرفتن مشکلات احتمالی نادرست است. اما باید برنامه خودتون رو برای مدت طولانی طراحی کنید. .