no_cache فیلمی از پرورش جلبک در حیاط خانه | مديريت موفقيت

فیلمی از پرورش جلبک در حیاط خانه

راهنما 09903337056

فیلمی از پرورش تولید جلبک در حیاط خانه

آیا میتوانیم جلبک را در خانه و یا مکانهایی مانند آن پرورش دهیم ؟ این سوالی است که خیلی های در چند دهه اخیر میپرسند . در واقع در آکواریوم های محیط های بسته مانند خانه ها جلبک ها بخصوص از نوع اسپیرولینا بخوبی رشد و پرورش میابند . این متن مرتبط به ویدیویی میباشد که پروش و تولید جلبک اسپرولینا را در حیاط منزل بطور خلاصه توضیح داده است .

یک حوضچه کوچک در شرایطی که بتواند از نور آفتاب برخوردار باشد بسیار مناسب است و میتوانید در هر مقیاسی که دوست دارید به کار تولید جلبک بپردازید . یک دستگاه یا پمپ حباب ساز برای گردش آب و هوای درونی حوضچه بسیار مناسب است ، حوضچه ای مثلا در ابعاد سه متر در دو متر .

پمپ چرخش هوا پرورش جلبک اسپیرولینا

در تصویر میتوانید محصول که در واقع همان جلبک های پرورش یافته در آب میباشد را ببینید که آماده برداشت میباشد ، میتوانیم با ظرفهای مخصوص آکواریوم و یا پارج کمی از محلول را برداریم ، البته میتوان بصورت اتوماتیک با پمپ نیز محلول را بردارید . در یک سبد مشبک که با یک پارچه روی آن را پوشانده ایم محلول را میریزم ، آب از پارچه عبور کرده و به داخل استخر یا حوضچه بر میگردد و این در حالیست که خود جلبک های پرورش یافته بر روی پارچه باقی میمانند .

اگر مثلا با یک قاشق جلبک ها را در وسط پارچه جمع کنید میبیند که هر چه آب از آنها کاسته میشود کم کم سفت و چسبناک میشوند . حال اگر اگر گیره ای به پارچه زده بودید که روی سبد بایستد گیره ها را برداشته و پارچه را جمع کنید و به آهستگی فشار دهید یعنی کمی بچلانید تا آب باز هم از جلبک ها برود ، خیلی آرام .

حالا شما جلبک تازه اسپیرولینا در اختیار دارید که آماده خوردن است ! شاید مزه خاصی نداشته باشد ولی شیرین و خوش طعم است . میتوانید کمی از آن را در فریزر منجمد کنید و یا بستنی با آن درست کنید . یک طرف مشبک برای ساختن یخ بردارید و درون خانه های آن از این جلبک ها بریزید تا برایتان بستنی خوشمزه ای شود . پس از اینکه منجمد شد میتوانید قطعات یخ بسته را در لیوان آب میوه ریخته و با لذت نوش جان کنید و اگر چیزی باقی ماند از میهمانان نیز پذیرایی کنید !!

قیمت پرداختی جزوه راهنمای پروش و تولید جلبک در محیط خانگی100،000 تومان pdf