no_cache فرش و قالی دستباف ایرانی – راهنمای بازاریابی و فروش | مديريت موفقيت

فرش و قالی دستباف ایرانی – راهنمای بازاریابی و فروش

بازاریابی فروش فرش قالی دستباف ایرانی سایت بازار صادرات

راهنما 09903337056

فروش و بازاریابی قالی ، راهنما

قبل از شروع هر کسب و کاری لازم است بدانید که بازاریابی و فروش آن به چه صورت می باشد . هر کاری و هر محصولی نیاز به بازاریابی و معرفی دارد ، اگر در ابتدای کار در بازاریابی قوی عمل کنیم بعد از 6 تا 12 ماه مشتری به دنبال محصول شماست تا اینکه شما به دنبال مشتری باشید . پس بسیار مهم است از تمام مهارت و توانایی های خود در این بخش استفاده کنیم . در اینجا من راه هایی فروش و بازاریابی قالی را توضیح داده ام تا با قدرت بیشتر و کمترین ریسک کارتان را شروع کنید .

در ضمن دوستان میتوانید فرشهای دستباف خود را در هر کجای ایران که هستید ، برای ارائه به خریداران و مشتریان ایرانی و احتمالا خارجی بر روی سایت ما نیز قرار دهید ، فقط باید چند عکس با موبایل یا دوربین از قالی دستباف خود بگیرید و در مورد آن قالی یا فرش مطلبی هم بنویسد که مثلا در چند ماه آن را تولید کرده اید و جنس و مشخصات و از اینگونه موارد ، برای اطلاع در این زمینه میتوانید به این صفحه مراجعه کنید .

برای فروش قالی های دست باف راه های مختلفی وجود دارد :

1- فرش ها را به بازار فرش فروشان می توان فروخت که به نسبت ارزان تر و سخت تر فروش می رود .

2-  با یک تاجر جهت صادرات قرار داد ببندید و آنها را به قیمت بالاتری نسبت به بازار فرش فروشان بفروشید .

  • کشورهایی که فرش ایرانی در دوسال اخیر صادر شده اند از جمله : آلمان ، پاکستان ، امارات متحده غربی ، سوئد ، ایتالیا ، انگلستان ، استرالیا ، ژاپن ، لبنان ، قطر می باشد .
  • حدود 50 درصد فرش های دستباف ایرانی فقط به دو کشور ، 15 درصد آنها به کشورهای اسلامی و 35 درصد آن به کشورهای دیگر جهان صادر می شود .
  • 50 درصد فرش های دستباف به کشورهای آلمان و آمریکا صادر و در زمانی که آمریکا حظور نداشت به آلمان و ایتالیا صادر می شود که سهم کشور آلمان بیشتر و 3 برابر ایتالیا بوده و در حال حاظر سهم کشور آمریکا و آلمان با نوسانات 25 درصدی برابراست .
  • برای صادرات ، مراکزو سایت های آموزشی هستند که صفر تا صد صادرات فرش را آموزش می دهند و شما با آموزش صادرات فرش می توانید صادر کننده ی تولیدات خود باشید ، که در اینجا من یک سایت http://0ta100.net را به شما معرفی می کنم و شما هم می توانید در گوگل ( آموزش صادرات فرش ) را سرچ کنید و از مراکزآموزشی دیگر بهرمند شوید .

3- فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که می توانید فرشها و قالی های دستباف خود را آنجا برای فروش قرار دهید و با سرچ کلمه های فروشگاه اینترنتی فرش و  سبپس با ورود به سایت های یافته شده ، در بخش « درباره ی ما » با مدیر سایت تماس گرفته و صحبت کنید تا شما هم فرش های خود را در آن سایت به فروش بگذارید و در ازای فروش آن درصدی به مدیر سایت بدهید .

4- نمایشگاه ها و جشنواره های فرش محل بسیار خوبی برای فروش فرش های دست باف هستند . در نمایشگاه ها فرش هایی با قیمت های 100 میلیون به فروش می رسد که فقط 50 میلیون تومان هزینه ی مواد اولیه ی آن شده است .

5- با شرکت در اکسپوها و یا حراجی ها می توانید فرش های خودتان را به فروش بگدارید . سایت ها و مکان هایی برای این کار در نظر گرفته شده است که اینجا لینک یکی از آنها را قرار داده ام Click Here To Register .

6- فروش به دولت ، از طریق طرح فروش اقساطی ، متری ، پیش فروش یا ارائه سفارش تولید . به این صورت است که کارمندان دولت و یا کسانی که ضامن آنها یک کارمند دولت باشد می تواند در اقساط 12 ماهه و 18 ماهه فرش دست باف شما را خریداری کنند . همچنین برای این کار می توانید با شرکت های مختلف نیز قرار داد ببندید .

چه مدت زمانی برای آموزش قالی بافی نیاز است؟َ

تنها در دو هفته می توانید به طور کامل قالی بافی را آموزش ببینید ، البته مسلم است در ابتدا باید کارهای ساده تری تولید کنید تا باصطلاح دستتان راه بیافتد و هر چه از لطاظ تجربه در بافت و تولید و یافتن بازار مصرف و فروش فرش و قالی مهارت و تجربه بیابید البته سود شما همواره افزون میگردد .

هزینه مواد اولیَه چقدر است؟

برای یک تابلوی فرش به اندازه یک کاغذ A3 نود هزار تومان می خواهد .

وسایل مورد نیاز برای بافت قالی :

دار قالی ، دفه ، شانه ، کاردک ، قیچی ، چله ، کوجی ، سک و سیخ پود کشی وسایلی است که برای بافت قالی به آنها نیاز دارید.

نقشه ی قالی بافی را از کجا تهیه کنیم؟

شما خودتان هم می توانید هر عکس و طرحی که می خواهید را در فوتوشاپ خیلی سریع و راحت طراحی کنید . یک سایت معرفی می کنم ، می توانید آموزش آن را در سایت tmodel.ir مشاهده کنید .

امیدوارم از مطالعه ی این مقاله بازاریابی و فروش فرش و قالی دستباف لذت برده باشید . نظرات خود را با ما در میان بگذارید .