no_cache ضد پیری و چاقی خواص جادویی جلبک اسپیرولینا | مديريت موفقيت

ضد پیری و چاقی خواص جادویی جلبک اسپیرولینا

راهنما 09903337056

خاصیت جادویی اسپیرولینا قدمت چند میلیادر ساله ضد پیری و ..

نام این باصطلاح گیاه چندان آشنا نیست و خیلی ها نمیدانند چنین جلبکی با خواص جادویی وجود دارد ، این جلبک شاید طعم و ظاهر خوشمزه ای نداشته باشد اما گنجینه ای از خواص میباشد . به همین دلیل سازمانهای بهداشت جهانی و ملل متحد سفارش نموده که این جلبک دست کم بعنوان مکمل غذایی در برنامه غذایی گنجانده شود . این باصطلاح بهترین غذا در چندین خاصیت رتبه بالا دارد که در اینجا به دو تای آن اشاده میکنیم ، یکی خاصیت اسپیرولینا لاغری و دیگری مبارزه با پیری .

اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی میباشد و این بدین معنی است که هر دو خاصیت گیاه و باکتری در آن تواما وجود دارد . گذشته از خاصیت ضد پیری مقدار بسیار زیاد پروتوئین موجود در این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گاو و سایر گوشتها ، قابل جذب میباشد . همچنین حاوی ویتامینهای b6 b5 b2 b12 A اسید فولیک و ویتامین E میباشد . جالب است بدانید ناسا اسپیرولینا را در برنامه غذایی فضانوردان وارد نموده است که در دوره های مسافرت های فضایی آن را مصرف کنند .

اسپیرولینا از چشم ورزشکاران نیز غایب نمانده و باعث تقویت و احیای سیستم بدن ورزشکاران بصورت سریع شده است . قرنهاست قبایلی مانند اینکاها آزکت ها اسپیرولینا را در مصرف غذایی خود در جشنها و میهمانی ها داشته اند . این جلبک با داشتن طیف مناسبی از پروتئین ها و مواد معدنی همگام خوردن بخوبی جذب بدن شده و از اشتهای کاذب که خود باغث چاقی مفرط است جلوگیری میکند ، و به همین خاطر برای کاهش وزن اسپیرولینا توصیه شده است تا فرد بدون استرس و فشار تغذیه ای بتواند وزن خود را کاهش دهد .

این جلبک با خواص جادویی حاوی ید نیز میباشد که کمبود آن بلای پنهان قرن حاضر است ، ید برای غذه تیروئید بسیار لازم است و متابولیزم بدن را کنترل مینماید که به همراه آن سوخت و ساز مناسب بدن باعث از بین رفتن چربی ها نیز میگردد . آنتی آکسیدانت موجود در اسپیرولینا باعث جوانی و دور کردن پیری شایع زودرس میگردد و شما با مصرف اسپیرولینا بزودی تاثیر آن را در موها و پوست خود حس خواهید نمود .

بطور عمومی افراد بزرگسال میتوانند بین 5 تا ده گرم پودر اسپیرولینا مصرف کنند ، حتی برای لاغری نیز لازم نیست مقدار بیشتری مصرف کنید . در ضمن قرصهای اسپیرولینا نیز قابل استفاده میباشد ، اما اگر دسترسی به اسپیرولینای تازه دارید آن واقعا چیز دیگریست و گذشته از خواص طعم باور نکردنی دارد . امروزه مشاوره با کارشناسان تغذیه و نیز اگر بیماری خاصی دارید مشاوره با پزشک خود بسیار سود مند است و میتواند شما را در مصرف مکملها یاری دهد .

برای یادگیری کشت اسپیرولینا در محیط خانگی مانند آکواریوم و خرید کتابچه راهنمای گام بگام آن میتوانید به صفحه لینک مراجعه نموده و نکات کاربردی پرورش اسپیرولینا را بسادگی بیاموزید ، بهترین شرایط رشد و غذای اسپیرولینا کنترل پی اچ برای برداشت محصول و بساری نکات کاربردی دیگر .