no_cache حسین عالیزاد ثروتمند موفق و سن ایچ شرکت غذایی و نوشیدنی | مديريت موفقيت

حسین عالیزاد ثروتمند موفق و سن ایچ شرکت غذایی و نوشیدنی

حسین عالیزاد سن ایچ - شرکت غذایی و نوشیدنی

راهنما 09903337056

سن ایچ و حسین عالیزاد - شرکت غذایی و نوشیدنی

آقای حسین عالیزاد ثروتمند موفق ایرانی متولد تبریز سال 1304 میباشد . وی در خانواده ای پر جمعیت بدنیا آمد و بنا بر رسم بیشتر اهالی تبریز پیرو کسب و کار  پدر خود شد . پدر وی از تجار بنام و آبرومند تبریز بود . در همان جا بود که با مفاهیم عملی فروش و تجارت و باصطلاح امروزی با مارکتینگ آشنا شد . رفته رفته با نحوه مدیریت کسب و کار و هدایت مشتری به لحظه فروش و از همه مهمتر با خدمات پس از فروش و رضاتمندی مشتری نیز آشنا شد .

مترادف با فرهنگ خانواده خیلی زود همانند سایر برادران میل به استقلال در شغل و کار در وی پدید آمد و با تمام علاقه ای که به پدر داشت از او خداحافظی کرد و عازم تهران شد ، بدون هیچ سرمایه و یا حتی آشنایی در شهر بزرگ تهران . البته برادر بزرگتر وی در بازار فرش فروشان تهران مشغول به کار بود اما وی تصمیم داشت مستقل باشد . حسین عالیزاد با توجه به تجربیات در حجره پدر به ارزیابی بازار تهران و حدث نیاز بازار پرداخت و در همین روزهای اول که در بازار قدم میزد به شناسایی منابع کالا با قمیت و کیفیت مناسب پرداخت . او میدانست که کافیست فکرت را به کار بدهی و ایده خودش می آید . سرانجام با جرقه ایده ای کوچک شروع کرد . از یک عمده فروشی مقداری بادام با کیفیت مناسب خریداری نمود . سپس بادامها را در بسته های کوچک پلاستیکی بسته بندی کرد و به دیدار قنادی های و شیرینی فروش های شهر تهران آن زمان رفت .

امروزه شما میتوانید در کلاس های مدیریت فروش و موفقیت ثبت نام کنید تا نکات ضروری پیشرفت در کار و زندگی را بسادگی بیاموزید . اما آن روزها تجربه در نزد پدر گرانبها ترین تجربه برای وی محسوب میشد . او از تکنیک جلب اطمینان قنادی ها بخوبی استفاده کرد . بسته های بادام را به قنادی ها میداد و میگفت لطفا تست کنید ببینید چطور است . مغازه دارها از این حرکت خوششان آمده بود و بادام ها را تست میکردند . در این حین حسین نوجوان با لهجه ساده و طبیعی خود از نحوه کاشت و برداشت بادام میگفت و اینکه بادام خوب و مرغوب جگونه باید باشد . امروزه به این تکنیک Educational marketing میگوییم .

دورا دور با پدر تماس داشت و شرح موفقیت های خود را با اشتیاق به پدر میرساند . بزودی آنقدر سرش شلوغ شد که مجبور شد اتاق کنار اتاق خود را نیز اجاره کرده و فردی را در آنجا بگذارد تا در کارها کمکش باشد . با دقت به خواست و یا اعتراض مشتری ها گوش میداد چون میدانست پیشرفت آینده میتواند در اعتراض و یا پیشهاد های مشتریان باشد. ار او درخواست میشد که ماشین آلات مرتبط با پخت کیک و شیرینی برای مشتری‌ هایش تهیه کند و بدین ترتیب در دیدار از نمایشگاه های خارجی توانست نمایندگی برخی ماشین آلات را بگیرد تا در حرفه خود بروز ترین باشد . رفته رفته رویایی در سر میپروراند و آن تاسیس کارخانه مجهز تولید شیرینی و شکلات مدرن بود . افسوس که سرمایه کافی در اختیار نداشت ، ولی انسانهای ثروتمند و موفق میدانند که  وقتی هدفی درست است اگر نمیتوان سریع به آن رسید در عوض بطور تدریجی به هدف خود نزدیک میشوند . پس حسین عالیزاد ابتدا با خرید یک زمین ارزان در اطراف شهر تهران محدوده بین تهران و کرج خود را یک گام به هدفش نزدیکتر و وابسته تر کرد .

بدین ترتیب وی هرگاه میتوانست یک گام دیگر به این هدف نزدیکتر میشد ، خرید قطعه ای ماشین آلات ، گرفتن مجوز برای فلان قسمت کار تا سرانجام پس از 19 سال موفق میشود اولین کارخانه مجهز شکلات در ایران را با نام شوکومارس افتتاح کند . تا آن زمان انواع مرغوب شکلات از خارح به ایران وارد میشد و حرکت پیشگامانه وی راهگشای بسیاری کارخانه های تولیدی دیگر در سایر زمینه ها گردید .

همراهان وی میگویند اینطور نبود که ما در کارخانه همواره پول نقد داشته باشیم و بحران های بسیاری را پشت سر گذاشتیم . هر گاه به آقای عالیزاد یادآوری میکردیم  که اصلا پول در بساط نیست مثلا برای فلان مشکل کارخانه چه باید کرد ایشان با تکنیک و لحن خاصی همه را آرام میکردند و این از ویژگی های بسیار عالی ایشان بود که حتی در بحران ها نیز کنترل خود را از دست نداده و سایرین را هم آرام میکردند . برای همه احترام و حرمت قائل بود ، از معامله نمیترسید و خرید را به امید فروش انجام میداد باصطلاح دل بزرگی داشت . محصولاتش رفته رفته در بین مردم جا افتاد ، محصولاتی مانند اسمارتیز ، بستنی زمستانی و مرسی .

سرانجام پس از پیروزی انقلاب کارخانه شوکومارس را به دولت واگذار نمود که نام آن به شکوپارس تبدیل شد . مدتی به استراحت پرداخت ، اما حتی در دوران استراحت نیز ذهن پول ساز او در پی فرصت ها بود . در طی مسافرت ها به کشورهای مختلف و نمایشگاه ها سرانجام از یک شرکت دانمارکی که کنستانتره پرتقال تولید میکرد نمایندگی گرفت . بخاطر کمبود سرمایه در آن زمان در شهر کاوه زمینی تهیه کرد و با تجربه ای که داشت بهتر دید با چند سرمایه گذار وارد مذاکره شود و بدین ترتیب با کمک آنان اولین کارخانه تولید آبمیوه کنستانتره در ایران را با نام عالیفرد تاسیس کرد . مواد اولیه که همان پرتقال بود را از شمال کشور بسادگی و قیمت مناسب تهیه میکرد . پرسنل وی اولین محصولات را با نامهای سن کوئیک و سن‌تاپ وارد بازار کردند . و طبق همیشه که آقای حسین عالیزاد کیفیت را شرط اول تولید میدانست این بار هم مردم از محصولات وی استقبال کردند.

طبق قوانین وزارت ارشاد نامهای خارجی بر روی تولیدات داخلی ممنوع بود و بدین ترتیب سرانجام محصولات تولیدی آقای عالیزاد با نامی که اکنون شما میشناسید وارد بازار شدند یعنی سن ایج . تا سال 1369 مجددا توانست به قدرت مالی مناسب باز گردد و در هشتگرد شرکت شیوا و شیبا را افتتاح کند ، برای تولیدات مورد علاقه اش یعنی تولید شکلات ، آن مکان را به پسرش فردین برای مدیریت سپرد . امروز در هشتگرد مرکز آموزش عالی عالیزاد پذیرای سالانه بیش از 400 دانشجو زیر نظر دانشگاه جامع علمی-کاربردی مبیاشد . و این بخاطر تلاش های بی‌وقفه حسین عالیزاد بود که در صنعت غذا این دانشجویان در مقاطع مختلف به کارشناس و متخصصین کاردان تبدیل میشوند .

بدین ترتیب آقای حسین عالیزاد گذشته از جذب ثروت سالم برای خود در راه اعتلای صنعت غذای کشورش نیز گام برمیداشت . به گفته ایشان هیچ قفلی نیست مگر کلیدی داشته باشد ، و ، منتظر زندگی نمانید تا با گامهای شما هماهنگ گردد بلکه خود شما با او هماهنگ گردید .