no_cache تولید خشکبار راهکاری دیگر برای کسب درآمد حلال | مديريت موفقيت

تولید خشکبار راهکاری دیگر برای کسب درآمد حلال

راهنما 09903337056

      تولید خشکبار راهکاری دیگر برای کسب درآمد حلال

آجیل و خشکبار از موارد مصرفی است که سالها مورد استفاده عموم قرار گرفته و گاهی حتی در بازار جهانی و صادرات جایگاه خاصی دارد ، شغلی که در باره آن سخن می گوئیم تولید و توزیع خشکبار است . حداقل سرمایه ای که برای شروع این کار مورد نیاز است حدودا 35 الی 40 میلیون تومان است ، که نیمی از آن به عنوان سرمایه درگردش استفاده میشود و نیم دیگر سرمایه ثابت است .

سرمایه در گردش این کارگاه تولیدی جهت تأمین مواد اولیه از قبیل خرید خشکبار خام و تازه و برشته نشده ، مواد لازم برای پخت خشکبار و همچنین حقوق استاد کار و کارگران زیر دستش می باشد . سرمایه ثابت شامل دستگاههای مخصوص پخت خشکبار و دستگاههای همزن می باشد .  . که بسته به حجم کارآئی آنها بین 2 میلیون تا 10 میلیون ارزش دستگاههای مذکور می باشد

تهیه پسته خام از رفسنجان ، انواع تخمه ها از خوی ، و بادام را از شیراز وکرمان تهیه میکنند . این شغل و بقول معروف کارآفرینی با سرمایه اندک و سود مناسب ، در تمام شهرها و روستاهای کشور قابل انجام است ، بخصوص در یزد و کرمان و اصفهان .

 مجوز فعالیت خشکبار از طریق اصناف واتحادیه خشکبار و قنادان صادر میگردد . شرایط لازم برای اخذ مجوز اول بهداشت فردی و محیطی است ، سپس داشتن یک محلی برای انجام کار  و تولید و یا بسته بندی ، سوم نداشتن سوء پیشینه و تأییدیه شورای محل .

 نکته بسیار مهم کارآفرین و کسب و کار با سرمایه کم خشکبار این است که چنانچه بسته بندی و پخت خشکبار با دقت انجام شود جهت فروش آن با هیچ موانعی مواجه نخواهید بود ، ضمن اینکه برای بسته بندی نیز حتما باید مجوز داشته باشید ، که آن هم بسادگی قابل دیافت میباشد . بازار این محصول فروشگاههای زنجیره ای ، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی ، فروشگاههای بزرگ ، بنکدارها وشرکتهای پخش منحصرا و یا با عقد قرارداد ، و یا در اختیار بازاریاب محصول به راحتی به فروش می رسد .