no_cache ایمن ترین روش و نکته به هنگام برداشت اسپیرولینا پی اچ آن میباشد | مديريت موفقيت

ایمن ترین روش و نکته به هنگام برداشت اسپیرولینا پی اچ آن میباشد

پی اچ بالای 10 نکته طلایی ایمنی اسپیرولینا

راهنما 09903337056

شاید این نکته را بارها شنیده باشید ولی باز هم ارزش گفتنش را دارد ، چرا که کشت و پرورش اسپیرولینا نیز مانند پرورش قارچ و یا مصرف جینسینگ بخاطر جدید بودن آنها قوانین سختگیرانه چندانی ندارند مگر آنکه چند سالی بگذرد و آمار منفی در مورد آنها زیاد شود . کشت و پرورش اسپیرولینا نیز اینچنین است و شما میتوانید به عنوان تولید کنندگان کوچک تا متوسط براحتی همراه با این کار و روزی حلال به اقتصاد مملکت نیز یاری برسانید .

اما گفته های بالا مشروط بر آن است که تولید کنندگان عزیز در سلامت محصول دقت لازم را مبذول داشته باشند ، و شاید مهمترین نکته در پرورش سالم اسپیرولینا حفظ PH بالاتر از 10 میباشد . در محدوده پی اچ بینت ده الی یازده اسیپیرولینا زنده میماند اما تقریبا تمامی آلودگی ها و میکروبها در چنان شرایط قلیایی سنگین و بالا از بین خواهند رفت ! این بدین معنی است که تنها با رعایت این یک نکته از میان صدها نکته آموزشی کشت و پرورش اسپیرولینا این منبع فوق العاده تغذیه ای از تمام گوشت و ماهی و میوه جات نیز ایمن تر میماند .

سازمانها جهانی غذا و بهداشتی گذشته از خواص غذایی و دارویی فوق العاده این جلبک تنها بخاطر همین یک نکته ساده ایمنی پی اچ بالا آن را به همگان یک توصیه ضروری میدانند ، وگرنه برخی جلبک های دیگر نیز ممکن است خواص غذایی و ویتامین و پروتئین مانند اسپیرولینا داشته باشند اما شرایط کشت آنها بگونه ای است که آلودگی های دیگر نیز میتوانند در آن محیط رشد کنند و به این دلیل از میان بسیاری جلبک ها اسپیرولینا به از سوی سازمانهای غذا و دارو به همگام توصیه گردیده است .

تمام عزیزان کارآفرین تولید کننده اسپیرولینا میتوانیم با دست کم چک کردن ph محصول به هنگام برداشت که بالاتر از  10 باشد امنیت تغذیه و نیز امنیت شغلی را برای همیشه به هم میهنان عزیزمان هدیه کنیم 

نکته دیگر که کمی پیشرفته است و در مطالب دیگر مفصل به آن خوام پرداخت خالص بودن کشت و اسپیرولینا میباشد ، بغیر از اسپیرولینا چند جلبک دیگر نیز در آن پی اچ بالا میتوانند دوام بیاورند ، البته این به معنای خطر جدی نیست اما خوب است هر سه ماه یک بار آزمایش کوچکی بر روی محول و کشت خود داشته باشید تا اگر جلبک ناخواسته ای در آن کم کم شروع به رشد کرده باشد محلول و کشت را در برداشت بعدی  عوض و تازه کنید . خوب است گاهی در مقاله قدیمی و نیز امروزی کشت جلبکها سری بزنید تا به زاویه های مختلف کار آشنا گردید .

میتوانید با خرید کتابچه راهنمای کشت پرورش و برداشت اسپیرولینا در محیط خانگی از راهنمایی ها و نکات ارزنده کاربردی بسیاری برخوردار گردید ، لطفا روی لینک کلیک نمایید .