no_cache اسپیرولینا یا کلرلا کدام را مصرف کنیم بهتر است | مديريت موفقيت

اسپیرولینا یا کلرلا کدام را مصرف کنیم بهتر است

راهنما 09903337056

اسپیرولینا یا کلرلا کدام را مصرف کنیم بهتر است

 این روزها پیوسته مردم سوال میکنند کدامیک بهتر است اسپیرولینا یا کلرلا ؟ یعنی برای خوردن و مکمل غذایی کدام ارجحیت دارد آیا اسپیرولینا مصرف کنیم یا بهتر است جلبک کلرلا مصرف کنیم ، مواد پروتئین و ویتامین و آنتی آکسیدانت کدام بیشتر است ؟ قبل از هر چیز بدانیم که هر دوی آنها جلبک هستند و در زمره قویترین و بهترین غذاهای جهان میباشند ، بدون شک هیچ غذایی حتی به گرد این دو جلبک نخواهند رسید . هم اسپیرولینا و هم کلرلا بصورت بسته های فشرده و کامل غذایی میباشند . بمنظور یادگیری پرورش اسپیرولینا در محیط خانگی به این لینک بروید .

هر دوی این جلبکها گستره وسیعی از طیفهای ویتامینی و معدنی را شامل هستند ، و حاوی بیش از 60 درصد پروتئین میباشند یعنی بیشتر و بهتر از سایر منابع پروتئین مانند مرغ و ماهی و اگر بخواهید این منابع مرغ و ماهی و غیره را استفاده کنید تنها بخاطر تغییر طعم و ذائقه خواهد بود . از طرفی اسپیرولینا یا کلرلا تنها غذایی هستند که شما میتوانید تنها با خوردن آنها زنده و سالم بمانید چرا که تمام آن مواد مورد نیاز پایه ای بدن را در خود دارند.

حال اگر به پروفایل و یا جدول مواد موجود در این دو جلبک بنگرید خواهید دید تقریبا یکسان و شبیه به هم هستند و در نگاه اول بنظر میرسد یکی از آنها را مصرف کنیم چون چندان متفاوت نیستند . بواقع تنها پروفایل آنها یکی است اما دو غذای کاملا متفاوت هستند ، کلرلا یک جلبک گیاهی واقعی است و از طرفی اسپیرولینا یک باکتری فیروزه ای است یعنی در واقع نیمی باکتری و نیمی گیاه است .

اگر به تاریخچه وجودی گیاهان زمین بنگرید کلرلا در واقع ریشه اولیه گیاهان زمین در چند میلیارد سال گذشته است و اولین غذا روی زمین محسوب میشود ، ولی اسپیرولینا همان بوده که چند میلیارد سال قبل بوده یعنی گیاهی یا موجودی از روی آن بوجود نیامده است . کلرلا نام خود را بخاطر مقادیر وافر کروفیل که در خود دارد میگیرد ، یعنی بیش از هر گیاهی روی زمین کلرلا کلروفیل دارد حدود 3 درصد کلروفیل دارد . سایر گیاهان بسیار کمتر کلروفیل دارند و حتی اسپیرولینا نیز 2 درصد کلروفیل دارد .

کلرلا با مقادیر عالی فیبر که دارد برای هضم بسیار مناسب است و در ضمن میتواند با چسبیدن به فلزات سینگین رسوب شده در بدن آنها را از بدن جدا و بصورت فوق العاده سم زدایی کند . از لحاظ پاکسازی و سم زدایی اسپیرولینا با اختلاف کمی در رتبه بعدی قرار دارد . و اما اسپیرولینا سرشار از انرژی و مهم اینکه تقریبا هر آنچه در آن هست بسادگی قابل جذب بدن میباشد ، و نیز قدرت آنتی آکسیدانت اسپیرولینا فوق العاده است و این یعنی همان فرمول جوانی . اسپیرولینا همچنین در تقویت بنیه عمومی بدن نیز بسیار عالی کار میکند . جالب اگر در بیوگرافی پولداران و نوآوری برخی از آنان بنگرید انرژی و بنیه درونی همه آنها آنقدر خوب بوده که همواره در راه هدف خود ادامه میدادند .

کلرلا در خود ALA دارد و اسپیرولینا GLA را دارداست که این اسید های چرب بسیار مفید بسختی در غذاهای دیگر یافت میشوند ، برای مثال اسپیرولینا برای درد های مفصلی خیلی مناسب است . در نهایت توصیه میکنیم در جواب اسپیرولینا یا کلرلا خوب است هر دو را مصرف کنید چون برخی موادی که در یکی از آنهاست در دیگری نیست و نیز نسبت مواد موجود در اسپیرولینا و کلرلا متفاوت و در نتیجه خواص گوناگونی دارند. بد نیست اسپیرولینا را صبح ها که انرژی بیشتری نیاز دارید مصرف کنید و کلرلا را هنگام شب که بدن بتواند سم زدایی کند و نیز کلرلا را همراه با غذا ها میل کنید بخاطر خاصیت کمک به هضم غذا مناسب تر میباشد و این در حالی است که میل نمودن آنها در ساعات دیگر نیز اصولی میباشد .