no_cache استفاده نامناسب از ماسک باعث انتشار بیشتر ویروس کرونا | مديريت موفقيت

استفاده نامناسب از ماسک باعث انتشار بیشتر ویروس کرونا

راهنما 09903337056

 

آموزش استفاده صحیح از ایزی ماسک و پیشگیری از کرونا

 

برای شروع مطمئن بشید که دستتان آلوده نیست که ویروس رو به داخل ماسک هدایت کنید . بیشتر ماسک ها یک مفتول فلزی یا این ماسک های ایزی ماسک جدید بک پاپیون یا دو بال یا فلای  دارند که این به روی بینی قرار میگیره ، ابتدا یک طرف یک بند را به دول گوش انداخته ، از آنجا که این بند ها کمی ظریف هستند ، ود ماسک را کمی میکشید ، گوش دیگر را خم کرده و بند ماسک را دور آن بیاندازید .

اکنون ماسک آماده استفاده است و با کمی بالا و پایین کشیدن جای آن را درست کنید ، فلای بالا را طوری تنظیم کنید که هوا به سادگی داخل آن نشود . نکته مهم این است که کارشناسان معتقدند ، بعد از عطسه و سرفه این دست زدن مردم بر روی ماسک ها است که آلودگی را تولید میکنند . چرا ؟ چون قراره که ویروس ها برای مکش تنفسی هوا به روی ماسک جمع بشوند و ما با حرکت دست آن ها را به این طرف و آن طرف پراکنده میکنیم .

این رو با استفاده از چین های ماسک میتوانیم این حرکت ماسک را تعدیل کنیم به طوری که وقتی فک ما موقع صحبت باعث میشه که ماسک پایین کشیده بشه این اتفاق نیوفته . باین صورت که چین های ماسک را باز نمیکنیم . مقداری از چین ها را باقی میگذاریم ، هنگامی که این چین های ماسک باقی هستند تا حدی این حرکت فک رو هنگام صحبت تعدیل میکنه و ماسک میتونه ساعت ها بدون حرکت و آزار روی صورتمان بمونه و ما مجبور نشیم به آن دست بزنیم و ویروس را انتقال بدیم .

 

تئوری بازی برد برد یا همان Game Theory برای Coronavirus

این روزها با یک نگاه ساده به مطبوعات و تصاویر تلویزیونی جهانی ، متوجه میشیم که بزرگ ترین عامل انتشار ویروس های کرونا انسان اون هم عطسه و صرفه است . یعنی فرضا یک فرد در یک اتوبوس وقتی یک عطسه بکنه میتونه تا چندین متر همه رو آلوده بکنه ، صندلی ها و دستگیره ها رو این ویروس با ذرات مایع بنشینه که در صورتی که ماسک داشته باشه تنها با دستش میتونه جاهای کمی را آلوده کنه .

اوایل که تصاویر رو میدیدیم در بیمارستان های ووهان چین و حتی جاهایی که مشکوک به بیمار کرونا بودن و منتظر جواب آزمایش خود بودند ، افراد بیمار یا مشکوک به بیمار ماسک نداشتند ، کل خدمه ، پرستاران و پزشکان لباس های فضایی داشتن ، در حالی که اخیرا فهمیدن درست برعکس ، کافیه فقط اون فرد بیمار ماسک داشته باشه تقریبا 99 درصد آلودگی اطراف تمام میشه ، چه در بیمارستان ها ، اتوبوس ها و چه فضاهای دیگه .

در این صورت دیگر نیاز نیست پرستاران و پزشکان زحمت کش دیگه لازم نیست خودشون رو تحت محافظت شدید قرار بدهند ، با کمی حفاظت ماسک و لباس و گان میتونن در ایمنی بیشتر باشند ، حالا اینجا یک چالش جهانی برد برد شاید برای اولین بار برای تمامی انسان های روی زمین اتفاق میوفته به صورت همزمان . مثال برد بردی که بارها شنیدیم که حالا شاید زیاد دقت نکرده باشیم .

 

مثل شهری میمونه که دو تا فروشگاه بزرگ داره ، این فروشگاه میدونه اگر جنسهاش رو زیر قیمت بده خیلی ، اون یکی فروشگاه هم مجبور جنسش رو زیر قیمت بده بدون اینکه باهم صحبت کرده باشند . پس اینجا این دو فروشگاه بدون اینکه باهم صحبت کرده باشند ، به یک نتیجه ذهنی میرسند که بشر این قابلیت رو داره که به این میگن بازی برد برد یا Game Theory .

اینجا این تئوری که الان در جهان داره در مورد ویروس کرونا شکل میگیره ، اینکه هر فردی تصور کنه خودش بیماره ، بخاطر اینکه بزرگترین عامل انتشار این ویروس کرونا عطسه و سرفه هست ، هر فردی تصور کنه خودش بیماره و میدونه توی بازی برد برد سایر افراد هم پس اینو یاد میگیرند و بلدن که فکر کنن بیمارن ، پس من ماسک میزنم ، پس میدونم بقیه هم فکر میکنن بیمارن و ماسک میزنن .

و بدین ترتیب بر اساس این تئوری بزرگ ترین عامل انتشار ویروس کرونا از بین میرود ، همه افراد به ضن اینکه شاید من ویروس داشته باشم ، ماسک اگر کیفیت خوب باشه بهتر اما اگر نبود هر گونه ماسکی قابل قبول که سرفه و عطسه و ذرات و حتی قطرک های خارج شده در هنگام صحبت از دهانمان را به دیگران انتقال ندهیم .

 

بعد از عامل مهم انتشار کرونا یعنی عطسه و سرفه ، چه عاملی بیشتر موجب انتقال COVID-19 میشود ؟

در ادامه به دوستان عزیزمان یاد آوری میکنیم که کارشناسان معتقدند که بعد از صرفه و عطسه این دستمالی کردن ماسک های خودمان باعث میشه این ویروس ها رو منتشر کنیم ، چون به خاطر مکش تنفسی این ویروس ها روی ماسک جمع میشوند ، یا از ذرات خیس که ریز و حباب گونه هستند و عطسه افرادی که از ده دقیقه قبل در هوا پخش هستند ، که اینها میشینه روی ماسک و ما این دایره های ریز یا حباب مایع را میتونیم به سادگی پراکنده کنیم یا دستمان آلوده باشه و به ماسک بمالیم .

پس باید خودداری بشه از لمس کردن ماسک نهایتا اگر ماسک مرطوب شد باید با احتیاط از دستگیرش بگیریم و بندازیم داخل زباله . اینکه بعضی ها ماسک رو خیلی درست و آب بندی و محکم میبندند ولی فکر میکنن به جایی که تمیز میرسند ، اینکه گاز نیست یا دود نبوده ، ماسک رو میزنن زیر بینی یا زیر چونه مثل عینک استفاده میکنند . یا میخواهند مصاحبه کنند و صحبت کنند با آشنایی .

در حالی که در همین فاصله یک متری هست که ذرات میتونه پخش بشه ، یعنی به واقع هنوز ما این ماسک رو هنوز بیشتر به عنوان یک Show یا یک وظیفه ای که نمیدونیم چطوری هست داریم انجام میدیم . پس توجه داشته باشید که این ماسک رو دارید استفاده میکنید ، جاهای خلوت که آدم ها کمتر هستند و صحبت نمیکنید میتونید در بیارید و دور بیاندازید اما همین ماسک رو اگر با دست بالا بیارید یا حرکت بدهید بیشتر دارید ویروس رو منتشر میکنید .

 

استفاده صحیح از دستکش نیز بسیار ساده است

نکته دیگر در مورد استفاده از دستکش متاسفانه اصلا درست جا نیوفتاده در مورد کرونا corona virus ، البته که خب پزشکان و پرستاران بطبع درست میدونن ، خب حالا اتاق عمل یا آزمایشگاه با دستکش کار میکنن و بعدش بدون اینکه گوشی موبایل دست بزنن یا غذایی با این دستکش بخورند ، دستکش رو در میارن و به دور می اندازند و بعدش هم حتما دستشون رو میشورن .

ولی اکثر مردم خاطرشون نیست که این دستکش وظیفش چیه ، چون با دستکش پول باشه ، دستگیره مترو باشه یا هر چیزی میگیرید و من خودم مشاهده کردم خانمی میخواسته پسته و بادوم تست کنه با همین دستکش با احتیاط برداشته و  میل کرده و واقعا حواسمون نیست  داریم چیکار میکنیم و با همون دستکش گوشی موبایل رو بگیریم و باز این ویروس ها رو از اون دست به این دست منتقل میکنیم .

پس در حقیقت دست و دستکش با هم فرقی نمیکنه . به واقع این اسید نیست که با دستکش بخواهیم مهار کنیم ، این ویروس است . فقط اون دوستان و عزیزانی که دستکش دستشون و با جمع زیادی در ارتباطند مثل سوپر مارکت ها ، نان وایی ها یا تاکسی ها بهتره که هر چند دقیقه مثلا ده دقیقه یک بار این دستکش ها رو ضدعفونی کنند و یا اگر ارزون بندازن دور و یک دستکش جدید استفاده کنند .

چون واقعا ممکن از یک فردی اسکانس ویروسی گرفته باشند و به چندین فرد دیگه این دستکش آلوده بشه و انتقال بدن . برای سفارش ایزی ماسک ارزان قیمت و دستکش یکبارمصرف کافیست با شماره تلفن راهنما که در بالای ویدیو در همین صفحه به رنگ نارنجی تماس گرفته و درخواست خود را بفرمایید تا در دو ساعت داخل تهران و یک روز کاری در شهرستان به شما تحویل شود .

 

سومین عامل شایع در انتقال کووید 19 یا همان کرونا چیست ؟

 تا زمانی که این اپیدمی وجود داره مورد سوم اشاعه این ویروس تماس دست است ، یک تیریکی که در تمام دنیا مد شده و داره رایج میشه ، اینکه دستمون رو ما تقسیم میکنیم ، البته آدمهای سالم با کسانی که مشخص شده ویروس کرنا دارد متفاوت است ، اکثر آدمهایی که سالمن دست راستشون رو سالم قرار بدن که تمام کارهاشون رو مثل موبایلشون ، فرضا صورتشون میخاره ( ماسک آلوده است نباید دست بزنیم ) گاها به اشتباه میخوان چیزی بخورن با همین دست فرضا تمیز بخورن .

و دست دیگه رو فکر میکنیم تازه از دستشویی اومدیم و این دست تمیز نیست با این حالت با این دست رفتار میکنیم ، حالا دستگیره در باشه ، مترو باشه ، آسانسور باشه و خیلی چیزهای آلوده را با دست چپ که با چند ساعت تمرین این جا میوفته ، مثلا تاکسی با دست چپ یا کیسه پلاستیک خرید با دست چپ حتی کیف پول با دست راست در میاریم ولی کارت پول داخلش رو با دست چپ بر میداریم .

یعنی کافیه که دو هفته همه مردم دنیا همزمان با هم این بازی برد برد یا win win  رو یادبگیرن و فکر کنن همه جا آلودس که چون این ویروس جای دیگه ای نداره جز اینکه توی بدن ما انسان ها تکثیر بشه و انتقال پیدا کنه و تموم میشه .. برای پیوستن به چالش بازی برد برد همین حالا با ما تماس گرفته و ماسک یکبار مصرف ارزان قیمت به نام ایزی ماسک را سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد .

 

آیا واکسن برای ویروس کرونا یا همان COVID 19 وجود دارد ؟

اولویت صد در صد با دانشی که هم اکنون داره انجام میشه دکتر ها و متخصصین دارن در ایران و سایر کشور ها در حال تلاش هستند ، که امیدواریم در وهله اول واکسن یا دارویی برای این ویروس کرونا تهیه کنند ، همونجور که الان با دارو های ترکیبی تونستند گام های موثری بردارند و اخیرا هم که با تشخیص شاخه های L و  coronavirus S متوجه شدن که احتمالا از روی شاخه اس میتونن واکسنی تهیه کنند که ما رو نسبت به شاخه ال که بسیار خطرناک تر است ما رو ایمن کنند .

در صورتی که اطلاعات بروز تر در مورد واکسن یا داروی ویروس کرونا به دست آید در همین قسمت اطلاع رسانی میکنیم . این صفحه را ذخیره کنید و هر روز آن را بررسی کنید تا خبر قطعی دارو یا واکسن را به موقع متوجه شوید .

March 8, 2020

منتظر تماس شما هستیم و ماسک های یکبارمصرف را در کمترین زمان به دستتان میرسانیم .